مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان کرمانشاه ۱۹۷ هزار و ۸۲۸ هکتار است و عملیات مبارزه علیه سن غلات از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم دارایی گفت: تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۱۴۸ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان با مصرف بیش از ۱۸۰۷۴ لیتر حشره کش دلتامترین عملیات سمپاشی مزارع، صورت گرفته و همچنان این روند ادامه دارد.
افزود: تعداد سمپاشهای موجود این شهرستان اعم از انواع پشت تراکتوری و تروبولاینر و سمپاشهای پشتی، بالغ بر ۲۶۹۸ دستگاه است که در عملیات مبارزه با آفات مورد استفاده قرار می گیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال عملیات رصد وضعیت ریزش آفت گندم به مزارع این شهرستان با جدیت تمام شروع شده و به کشاورزان به ویژه گندم‎کاران درخصوص سمپاشی و مبارزه علیه این آفت اطلاع رسانی شده است.
او عنوان کرد: سن گندم یکی از شاخصترین آفات مزارع این شهرستان است که روشهای مختلفی برای مبارزه با آن وجود دارد که مهمترین آن استفاده از سموم شیمیایی است و در صورت عدم کنترل به موقع، این آفت میتواند خسارت جبران ناپذیری را به تولید غلات وارد نماید.
دارایی به کشاورزان عزیز توصیه کرد: با توجه به خسارتهای ناشی از این آفت نیاز است کشاوزان با مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستانهای تابعه در خصوص سمپاشی به موقع همکاری لازم رابه عمل آورند تا از خسارت وارده جلوگیری و محصول با کیفیت بالاتری تولید شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.