مهم‌ترین حوادث ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت موتورسیکلت دراصفهان و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از اصفهان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی تصریح کرد: ماموران انتظامی بخش "بنارویه" لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: پس از استعلام از سیستم پلیس آگاهی، مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از کلانتری ۲۱ سپاهان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و قاچاق در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جان باختن کودک ۸ ساله بر اثر سقوط از تراکتور

فرمانده انتظامی مرودشت از مرگ کودک ۸ ساله بر اثر سقوط از تراکتور در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی درودزن برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از حضور در صحنه مشاهده کردند که پسر بچه‌ای ۸ ساله از یک دستگاه تراکتور که یک کشاورز در حال سم پاشی بوده است به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ، از کشاورزان خواست در استفاده از وسیله نقلیه و سایر تجهیزات کشاورزی همواره نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم. 

افزایش ۸۰ درصدی کشف سرقت‌ها در ایام نوروز

فرمانده انتظامی کازرون از افزایش ۸۰ درصدی کشف سرقت‌ها توسط ماموران این فرماندهی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: با انجام برنامه ریزی‌های هدفمند و اجرای طرح‌های مثبت در سطح شهر کازرون و پبش بینی‌های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم، از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰، شاهد افزایش ۴۲ درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

او گفت: مجموع این آمار مهر تأییدی است بر بهبود عملکرد مثبت پلیس شهرستان کازرون که در سایه برنامه ریزی‌های هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرائم، افزود: در ایام نوروز با تلاش ماموران انتظامی، کشف انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ زراعتیان همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر اعمال مجرمانه افراد مخل نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق و کشف ۲۴ راس گوسفند مسروقه

فرمانده انتظامی اوز از دستگیری یک سارق و کشف ۲۴ رأس گوسفند مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان‌ بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "اوز" از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت احشام در یکی از روستا‌ها مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران این یگان با بررسی‌های اطلاعاتی و همکاری با مال باخته، محل نگهداری احشام مسروقه را در اطراف روستا و در کنار کوه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان، ۲۴ راس گوسفند مسروقه کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سابقه دار دستگیر شد.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از دامداران خواست نسبت به ایمن سازی محل‌های نگهداری احشام و نصب دوربین مداربسته در اطراف آن اقدام کنند.

توقیف آلات و ادوات موسیقی در استهبان/ گروه ارکستر به مراجع قضائی معرفی شدند

فرمانده انتظامی استهبان گفت: مراسم عروسی با جمعیت زیاد در یکی از روستا‌های این شهرستان تعطیل و گروه ۵ نفره ارکستر به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستا‌های شهرستان استهبان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که تعداد زیادی از شهروندان روستای مذکور بدون توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مراسم عروسی شرکت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، ۲۴ ساعت قبل از برپایی مراسم عروسی، هشدار‌های لازم جهت عدم برگزاری مراسم به پدر داماد و مسول گروه ارکستر داده شده است.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه عروسی مذکور با دستور مقام قضائی تعطیل شد، تصریح کرد: در این خصوص گروه ۵ نفره ارکستر برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

افزایش ۱۷ درصدی کشف انواع سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از افزایش ۱۷ درصدی کشف انواع سرقت طی ۲ هفته نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در دو هفته نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۷ درصد افزایش کشف انواع سرقت داشته‌ایم که این کشفیات با انجام طرح-های متعدد و تشدید فعالیت‌های انتظامی صورت گرفته است.

او از دستگیری تعدادی سارق و کشف ۷۷ فقره انواع سرقت در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: همراهی و تعامل مردم با پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان نقش به سزایی دارد و تقاضای پلیس از مردم این است که منازل و اموال خود را به تجهیزات ایمنی و محکم مجهز کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف تریاک در منزل

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۲ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در شهرک "ولیعصر" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی  افزود: مأموران انتظامی یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در شهرک "ولیعصر" این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۲۲ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، افزود: متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار