باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه اسرای فلسطین به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده که بیش از ۸۵ درصد آنان شکنجه شده‌اند.

در این گزارش آمده است: ۱۴۰ کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه زندان‌های «عوفو و مجدو» هستند. از آغاز سال میلادی ۲۰۲۱ و تا پایان مارس، مقامات رژیم اشغالگر حدود ۲۳۰ کودک را که اکثر آن‌ها اهل قدس هستند را دستگیر کرده که یا با قرار وثیقه آزاد شده اند یا در حبس خانگی بوده اند.

باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته و به طور خاص با آغاز جنبش مردمی در سال ۲۰۱۵، رژیم اشغالگر جنایات خود علیه کودکان از جمله بازداشت آنان را افزایش داد و از ابتدای دستگیری، حقوق آنان را نقض می‌کند و این مسئله در تعارض با توافقنامه‌های ویژه حمایت از کودکان است.

بر اساس این گزارش، منع والدین کودکان از حضور در جلسات محاکمه، محرومیت از درمان، توهین‌های لفظی، ضرب و شتم جسمی و گرسنه و تشنه نگه داشتن کودکان در ساعت‌های طولانی از جمله شکنجه‌هایی است که از سوی رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۸۵ درصد این کودکان اعمال می‌شود.

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و با وجود هشدار‌ها و درخواست‌های موسسات حقوقی، کودکان هنوز در بند رژیم صهیونیستی هستند و ویروس کرونا ابزاری برای شکنجه و اعتراف گرفتن اجباری صهیونیست‌ها شده است. تدابیر پیشگیرانه و تجهیزات پزشکی در زندان‌ها وجود ندارد و کودکان حق ملاقات با هیچ فردی را نداشته اند و ماه هاست حتی خانواده‌های خود را ندیده‌اند.

بازداشت ۱۶ هزار کودک فلسطینی از سال ۲۰۰۰/ شکنجه ۸۵ درصد از کودکان در بند رژیم‌صهیونیستی

وزارت خارجه فلسطین: حمایت از آینده فلسطین در گرو حمایت از کودکان آن است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در روز جهانی کودک اعلام کرد که حمایت از آینده فلسطین در گرو حمایت از کودکان فلسطینی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای بر تداوم حمایت دولت از کودکان فلسطینی در برابر وحشیگری نظامیان صهیونیست تاکید کرد و افزود: حق کودکان فلسطین است که همانند سایر کودکان در سراسر جهان در امنیت و صلح زندگی کنند. حق آنان است که از حمایت قانونی لازم در مقابل سیاست‌های استعماری گسترده صهیونیست‌ها برخوردار باشند. حق آنان است که جنایتکاران جنگی برای جنایات و اقدامات نژادپرستانه و غیرقانونی که انجام داده‌اند، محاکمه و مجازات شوند.

این وزارتخانه گفت: مقامات تل آویو از حداقل استاندارد‌های انسانی و احترام به قوانین بین المللی برخوردار نیستند و در نقض مستمر حقوق کودکان فلسطینی حتی کمترین حقوق را برای آنان در نظر نمی‌گیرند و از هرفرصتی سوء استفاده می‌کنند. صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۱ بیش از ۷۸۱ کودک فلسطینی را اعدام و سالانه حدود ۵۰۰-۷۰۰ کودک را بازداشت کرده اند.

وزارت خارجه فلسطین نیز تاکید کرد که برخلاف تمامی قوانین بین المللی، نظامیان صهیونیست انواع شکنجه‌ها را علیه کودکان در بند این رژیم اعمال می‌کنند. تل آویو در تلاش برای کوچ اجباری کودکان و تخریب و از بین بردن آینده، امنیت و سلامت آنان است.

بازداشت ۱۶ هزار کودک فلسطینی از سال ۲۰۰۰/ شکنجه ۸۵ درصد از کودکان در بند رژیم‌صهیونیستی

جنبش حمایت از کودکان: ۵۷ درصد کودکان شبانه بازداشت می‌شوند

جنبش بین المللی حمایت از کودکان در گزارشی که بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۰ است عنوان کرد که اکثر کودکان (حدود ۵۷ درصد) شبانه از خانه هایشان دستگیر شدند و ۷۶ درصد آن‌ها از علت بازداشت خود مطلع نبودند.

این جنبش پس از مصاحبه با ۷۹ کودکی که سال گذشته در بند صهیونیست‌ها بوده‌اند، افزود: اکثریت قریب به اتفاق کودکان بازداشت شده (۸۵ درصد) گفت‌اند که طبق اسناد جمع آوری شده از سوی نیرو‌های اشغالگر در طول مدت بازداشت مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته اند و دست و پای ۶۸ درصد کودکان با دستبند و پابند و ۹۱ درصد با چشمبند بسته شده است.

این کودکان گفته اند که به مدت دو یا سه روز در سلول انفرادی بازداشت شده اند و بدترین شکنجه یا برخورد بیرحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز را تحمل کرده‌اند.

از سال ۱۹۶۷، تل آویو دو سیستم حقوقی جداگانه اتخاذ کرده است که بر اساس آن شهرک نشینان در کرانه باختری اشغال شده مشمول سیستم حقوقی مدنی هستند، در حالی که فلسطینی‌ها تابع قوانین نظامی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار