ورناصری گفت: قرار نیست که سند همکاری دوجانبه ۲۵ ساله با کشور چین سبب افزایش خام فروشی نفت شود.

علیرضا ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تاکید بر این که تاکنون قراردادی با چین امضا نشده و صرفا بحث یک سند همکاری دوجانبه بلندمدت مطرح است، گفت: تا زمان انعقاد قرارداد‌ها فاصله زمانی وجود دارد که در موعد مقرر اطلاع رسانی می‌شود و سایر مراجع ذی ربط مثل مجلس در جریان امور قرار می‌گیرند.

او افزود: قطعا اگر در‌های کشور را به سمت تجارب سایر کشور‌ها باز و امکان استفاده از ظرفیت‌های مختلف را بر اساس منافع ملی فراهم کنیم، کشورمان از این موضوع منتفع خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس ادامه داد: برخی حساسیت‌هایی را در این روز‌ها در سطح کشور برای این تفاهم نامه ایجاد کرده اند و باید بدانند که دنیا فقط اروپا و غرب نیست، بلکه با نگاهی به کشور‌های اطراف و کشور‌های شرقی، می‌توانیم برخی از فرصت‌هایی که به دنبال آن هستیم را ایجاد کنیم.

او بیان کرد: باید کاری کنیم که از این فرصت‌ها در جهت کم کردن خام فروشی استفاده کنیم وگرنه این قبیل سندهای همکاری دوجانبه، حسنی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار کرد: دیگران به دنبال خرید نفت خام ما هستند، اما باید تلاش کنیم که از این فرصت به وجود آمده برای دستیابی به هدف اصلی خود یعنی کاهش خام فروشی نفت استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار