با توجه قرمز و نارنجی شدن شهر‌های استان مرکزی محدودیت تردد و ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ در تمام شهر‌ها اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا از پانزدهم فروردین ماه محدودیت تردد و فعالیت اصناف در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

با توجه به این مصوبه و جدول رنگ بندی کرونا در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ که همه شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند محدودیت تردد و فعالیت اصناف در تمام شهر‌های استان مرکزی اعمال می‌شود.

بر این اساس، مقرر شد گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازار‌های سرپوشیده و باز، پاساژ‌ها، مراکز آموزشی، نماز‌های جمعه و جماعت، تالار‌ها و مراکز خرید از صبح  یکشنبه ۱۵ فروردین برای مدت ۲ هفته تعطیل شوند و رفت و آمد در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع شود.

همچنین مقرر شد ارگان‌های خدمات‌رسان با ۵۰ درصد نیرو و مشاغل غیر ضروری با یک سوم توان و کارمندان دولت با یک دوم نیروی انسانی در محل کار حاضر شوند.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهر‌های قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهر‌های قرمز و نارنجی اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم ندارند.

هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهر‌های نارنجی و قرمز استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می‌کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی موظف به فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت خود شدند و فعالیت کلیه‌ی باشگاه‌های ورزشی، نمازجمعه ها؛ آرامستان‌ها و بقاع متبرکه، و بازار‌های روز ممنوع شد

گروه‌های شغلی ۴ گانه شامل چه مشاغلی هستند؟

همه فعالیت‌های کشور اعم از تولیدی، توزیعی و صنفی در گروه‌های جدید قرار داده شده‌اند که به چهار گروه تقسیم می‌شوند.

  • گروه‌های شغلی یک:   شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قطعات یدکی خودرو، تعمیرگاه‌های خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و … هستند که می‌توانند به فعالیت ادامه دهند.
  • گروه‌های شغلی ۲ :     شامل پاساژ‌های سرباز و سربسته، بازار‌های سر پوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازار‌های موقت، فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و آرایشگاه‌های مردانه… (در بخش مواد غذایی صرفاً می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند).
  • گروه‌های شغلی۳ :   شامل تالار‌های پذیرایی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها
  • گروه‌های شغلی ۴:      شامل   گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ۵ شهرستان اراک، خمین، دلیجان، زرندیه و ساوه در وضعیت قرمز کرونایی و ۷ شهرستان آشتیان، تفرش، خنداب، شازند، فراهان، کمیجان و محلات هم در ضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.