مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان طلاجات منازل

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه چند نفر با پوشش مامور به منزل وی مراجعه و با شگردی خاص اقدام به سرقت طلاجات او کردند، موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دنبال شد.

او افزود: کارآگاهان در حال تحقیق بر روی این پرونده بودند که دریافتند سارقان چندین فقره سرقت دیگر را با همین شیوه و شگرد انجام داده و متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سرانجام کارآگاهان با بررسی محل‌های وقوع سرقت، جمع آوری آثار و مدارک لازم و بکارگیری یک سری اقدامات خاص پلیسی و همچنین تحقیق از مال باختگان هویت اصلی متهمان را بدست آوردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از متواری شدن در ویلای خود واقع در شهر چالوس مخفی شده بودند گفت: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به شهر مذکور رفته و طی یک عملیات ضربتی این باند ۳ نفره را دستگیر کردند.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: متهمان پس از شناسایی از سوی مالباختگان و اعتراف به ۴ فقره سرقت طلاجات با تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرایم خود به مرجع قضائی تحویل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تردد متهمان در استان‌های خوزستان، تهران، خراسان رضوی، قم و قزوین از ادامه تحقیق بر روی فعالیت‌های مجرمانه این باند تبهکاری در سایر استان‌های کشور خبر داد.

 

کشف ۳۳ فقره سرقت در فلاورجان

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال شهروندان از باغ ویلا‌های خصوصی آنان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات خاص پلیسی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس و هدفمند خود در این خصوص ۶ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته، به ۳۰ فقره سرقت اموال از باغ ویلا‌های خصوصی شهروندان و ۳ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اقرار کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای رسیدگی به جرایم خود به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ کاکاوند در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مطلوب مردم فهیم شهرستان فلاورجان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

دستگیری عامل خاموشی در پارک‌های شاهین شهر

سرهنگ "علی صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های برق مربوط به چراغ‌های روشنایی موجود در معابر و پارک‌ها در شهرستان شاهین شهر، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ماموران واحد گشت انتظامی یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه ماموریتی خود فردی را درحال بریدن کابل‌های برق مشاهده کرده و به او دستور ایست می‌دهند، اما فرد سارق به محض دیدن ماموران از صحنه متواری شد.

دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان طلاجات منازل / کشف ۳۳ فقره سرقت در فلاورجان



فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه متهم با سرعت عمل خوب ماموران در محل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد اظهار کرد: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی خود به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

دستگیری ۳۶ محکوم متواری در گلپایگان

 

سرهنگ " علی سبحانی فرمانده انتظامی شهرستان گلپايگان  بیان داشت: طرح شناسایی و دستگیری محکومان متواری که تحت تعقیب مراجع قضایی بودند از ابتدای امسال  در دستور کار جدی پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این طرح که از توان و ظرفیت تمامی پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها استفاده شده بود ۳۶ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند.

سرهنگ "سبحانی با اشاره به تحویل این افراد به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: جرایمی از قبیل سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری مواد مخدر، کلاهبرداری، فروش مال غیر، ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری، اختلاس، تصرف غیر قانونی، خیانت در امانت، صدور چک بلامحل از مهمترین جرایم ارتکابی محکومان متواری دستگیر شده هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.