به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، طاهری فرماندار تاکستان گفت: با توجه به تجمعات آخر سال، ترجیح مسافرت به بیماری کرونا توسط شهروندان و همچنین افزایش تعداد بستریها و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی متاسفانه موج جدید کرونا در سطح شهرستان ایجاد شده که با شیب بسیار تند در حال افزایش است و وضعیت شهرستان را از زرد به نارنجی و بلافاصله طی دو روز وضعیت را به قرمز کرونایی تبدیل کرد.
طاهری افزود: موج ایجاد شده از روز سوم فروردین شروع شده که به صورت جهشی میانگین بستریها در بیمارستان را به ۳ برابر افزایش داده است که زنگ خطری برای شهرستان محسوب میشود و طبق آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت درمان و تستهایی که انجام میشود حدود ۳۰ درصد تستها مثبت میشود و این امار یک هشدار جدی برای شهرستان است.
رئیس ستاد کرونای شهرستان با بیان اینکه موج چهارم کرونا شیب تند و خطرناکی دارد اعلام نمود: شبکه بهداشت و درمان تختهای بیمارستانی خود را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز نماید و همچنین هلال احمر از آمادگی لازم جهت راه اندازی نگاهتگاه برای بیماران کرونایی برخوردار باشد.
او اضافه کرد: محدودیتهای تردد نیز در سطح شهرستان اعمال میشود و ورودیهای فرعی در تاکستان مسدود شده و تردد از چهار نقطه (میدان سردار سلیمانی، میدان سردار لشکری، میدان انگور و ورودی جاده اک) صورت خواهد گرفت که توسط نیروی انتظامی و سپاه کنترل میشود و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری به عمل میآید.
طاهری گفت: ممنوعیت تردد از امشب ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد با جدیت بیشتر اعمال خواهد شد و خودروهای متخلف اعمال قانون میشوند.
او در ادامه گفت: رستورانها فقط به صورت بیرون بر میتوانند فعالیت نمایند و مشاغل گروههای ۳ و ۴ و تالارهای پذیرایی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشند.
فرماندار تاکستان افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در شهرهای قرمز صرفاً مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت میباشند که اصناف را شامل نمی شود ولی مشاغل گروه ۲ و اصناف فعلا میتوانند با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی هر روز تا ساعت
۳۰: ۱۸ با نظارت اداره صمت و شبکه بهداشت فعالیت نمایند که در صورت عدم رعایت نسبت به پلمب صنفهای متخلف اقدام خواهد شد.
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان تاکستان به ریاست طاهری فرماندار و با حضور جعفرزادگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دکتر ستوده مدیر شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضای ستاد در فرمانداری تشکیل شد.
انتهای پیام/ح