ششمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در ۵۸۹ روستای استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربانپور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد انتخابات این استان گفت: ششمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در ۵۸۹ روستای این استان برگزار می‌شود.

او افزود: این در حالی است که چنانچه بر اساس مصوبات جدید ستاد انتخابات، امکان برگزاری انتخابات در دیگر روستا‌های استان نیز فراهم شود، این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


قربانپور اضافه کرد: از مجموع ۵۹۸ روستای استان، ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و مابقی سه نفره هستند که بر این اساس در مجموع ۵۴۷ عضور شورا باید در استان انتخاب شود.

او به نقش بخشداران در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: شایسته است تا همه عوامل اجرایی و از جمله بخشداران تلاش کنند تا زمینه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم شود.

قربانپور با اشاره به اصل مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: رای و نظر مردم در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و برای حفظ و پاسداشت این رای باید سه مقوله مهم امنیت، مشارکت و رقابت سالم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

او با بیان اینکه درصد مشارکت در استان چهارمحال و بختیاری همواره در مقایسه با میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار داشته است، افزود: برای حفظ و افزایش این میزان مشارکت، نیاز است تا اقشار مختلف جامعه از جمله بزرگان و ریش‌سفیدان به یاری مسئولان آمده تا با تبیین اهمیت حضور در انتخابات زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری فراهم شود.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار