ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار یزد و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار یزد و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد، به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و نحوه اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا و اندیشیده شدن تمهیداتی برای مقابله با شرایط جدید کرونایی استان و کشور، در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

طالبی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین وضعیت استان و اتخاذ تصمیمات لازم برای مدیریت کرونا با حضور اعضا تشکیل شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان استان اظهار داشت: بنابر گزارش اعلام شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در حال حاضر استان یزد و چندین استان دیگر در شرایط خوبی قرار دارند و سایر استان‌ها با روند صعودی از لحاظ آمار موارد مثبت و بستری روبرو هستند.

او گفت: ورود دیرهنگام استان یزد به پیک چهارم کرونا، می‌تواند فرصت خوبی برای انجام فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در استان باشد.

طالبی با تاکید بر تقویت نظارت‌ها بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی و ساماندهی نظارت بر فعالیت اصناف، کارخانجات، ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستانی و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها اشاره و ارسال روزانه گزارش نظارت آن‌ها به حوزه معاونت سیاسی استانداری را ضروری دانست.

استاندار یزد با بیان اینکه با واحد‌های صنعتی که نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ویژه ابلاغی به آن‌ها اهمال ورزند برخورد می‌شود، اظهارداشت: ضروری است واحد‌های صنعتی و به ویژه واحد‌هایی که از نیرو‌های مهاجر استان‌های دیگر استفاده می‌کنند به دلیل احتمال سرایت و شیوع کرونا، نسبت به اجرای شیوه نامه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

او در پایان با تاکید بر اینکه باید مبنا را بر انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا بگذاریم، اضافه کرد: امیدواریم همانطور که دیرتر از بسیاری از استان‌ها وارد پیک بعدی کرونا می‌شویم مدیریت مناسبی را در شرایط کنونی نیز شاهد باشیم.

تقویت نقش نظارتی اتاق اصناف، تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی در قالب این طرح و تدوین شیوه نامه های بهداشتی برای بازگشت کارگران به محیط کار از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.