نوکار گفت: برای پیشگیری از شیوع موج چهارم کرونا مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان گفت: وضعیت شهرستان ازلحاظ شیوع ویروس کرونا به نارنجی تغییر یافته و انتظار می‌رود با همکاری مردم و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از شروع موج چهارم ویروس کرونا در شهرستان جلوگیری شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا در هنگام رنگ بندی شهر‌ها ملزم به رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان مصوبات مربوط به این رنگ در شهرستان از امروز اجرایی و دستگاه‌های ذی ربط بر اجرای آن نظارت خواهند کرد.

نوکار تصریح کرد: کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌ها، برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته با تعداد حداکثر ۲۰ نفر، تعطیلی دوهفته‌ای مشاغل گروه‌های سه و چهار، تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، تعطیلی کامل نماز‌های جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی مذهبی ازجمله مواد مصوب ستاد ملی کرونا در وضعیت نارنجی است.

فرماندار تفت با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم مسدود نمودن فیزیکی راه‌ها نیز تأکید کرد: با توجه به وضعیت نارنجی ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت هر ۲۴ ساعت اعمال جریمه ۵۰۰ هزارتومانی صورت خواهد گرفت و این نظارت به شیوه هوشمند خواهد بود.

نوکار به ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در سطح شهر نیز اشاره و بیان داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است و اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی برای خودرو‌های متخلف صورت خواهد پذیرفت.

ساعت فعالیت اصناف در شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره  کرد و اظهار داشت: اصناف گروه‌های سه و چهار ملزوم به تعطیلی کامل هستند، اما سایر اصناف بعد از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت نیستند و در صورت عدم رعایت مقررات تا ۱۵ روز پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار