حجت‌الاسلام مهرابی در اولین نشست کمیته پویش محله همدل درفارس گفت: به همت امامان محله و محوریت مساجد این پویش باهدف رفع مشکلات مردم درمحلات برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در اولین نشست کمیته پویش محله همدل در فارس گفت: برطرف کردن مشکلات نیازمندان مستلزم همدلی و همراهی مردم است و در کارهایی که از توان بی بدیل مردم، خصوصا جوانان استفاده شود؛ یقینا مشکلات آسانتر حل خواهد شد.

او افزود: هدف از این طرح ایجاد امید و انگیزه با تکیه بر ظرفیت های عظیم مردمی است که با تقویت این روحیه برخی از مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم شناسائی، بررسی و حل می‌شود.

مهرابی در ادامه تصریح کرد: راهبرد اصلی در این پویش تقویت هویت محله و مسجد، تثبیت جایگاه امام محله به‌ عنوان محور حرکت اصلی و پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات و مسائل در محله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه این پویش براساس ایجاد امید از طریق حل مسائل محله با کمک مردم طراحی شده است، گفت: مسائل مشکلات محله به دسته های کلی ازجمله اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی وسلامت، حقوقی تقسیم می‌شود که باید تلاش شود تمامی مسائل محله نه فقط امور مذهبی بلکه در تمام امور؛ به امام محله و مسجد ارتباط پیدا کند.

مهرابی خاطر نشان کرد: این کمیته وظیفه دارد تمام محله های که در سطح استان در این پویش شرکت کرده شناسایی و عملکرد این عزیزان را ارزیابی کنند، همچنین در هر شهرستان ها نیز کمیته ی داوری متشکل از امام جمعه، رییس اداره تبلیغات، سپاه و اوقاف و تعدادی از فعالان فرهنگی تشکیل و برترین محله را به استان معرفی میکنند.

این پویش همزمان با ماه مبارک ۱۴۴۲در سراسر کشور اغاز و پس از شناسایی برترین ها طی مراسمی از آنان تجلیل و برگزیدگان استانی به ستاد مرکزی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار