شاکری گفت: ورود به استان قم در نوروز امسال در مقایسه با نوروز ۹۹، ۱۴۷ درصد رشد یافته‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد شاکری رئیس مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری، ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۲۵۵ وسیله نقلیه وارد استان شده‌است که در مقایسه با نوروز ۹۸، ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 رئیس مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: در همین مدت ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۶۶ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که در مقایسه با نوروز ۹۹، ۱۴۳ درصد افزایش و در مقایسه با نوروز ۹۸، ۲۵ درصد کاهش یافته‌است.

او ادامه داد: ورود به شهر قم و خروج از این شهر در این بازه زمانی در مقایسه با نوروز ۹۹، به ترتیب ۱۳۷ درصد و ۱۴۴ درصد افزایش و در مقایسه با نوروز ۹۸، به ترتیب ۲۲ و ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاکری یادآورشد: با توجه به اعمال طرح ممنوعیت تردد به دلیل شیوع کرونا که نوروز سال گذشته اجرایی شد، تردد در محور‌های قم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

 رئیس مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه بیان کرد: ۱۵۵ فقره تصادف از تاریخ ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال در محور‌های مواصلاتی استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه نوروز ۹۹، ۱۰۹ درصد افزایش و نوروز ۹۸، ۵۷ درصد کاهش یافته‌است.

او افزود: تعداد تصادفات فوتی در همین مدت، پنج فقره بود که نسبت به نوروز سال ۹۹، ۴۰۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۸، ۲۵ مورد افزایش یافته است.

رئیس مدیریت اطلاعات راه‌های قم اضافه کرد: در این مدت تعداد تصادفات جرحی، ۳۱ فقره گزارش شده که نسبت به نوروز ۹۹، ۱۰۷ درصد افزایش و نسبت به نوروز ۹۸، سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته شاکری، در این مدت ۱۱۹ فقره تصادف خسارتی نیز رخ داد که در مقایسه با نوروز ۹۹، ۱۰۵ درصد افزایش و در مقایسه با نوروز ۹۸، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

 رئیس مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  یادآورشد: تصادف در محور‌هایی از جمله آزادراه قم- کاشان ۲۲۵ درصد، آزادراه قم- گرمسار ۱۵۰ درصد و آزادراه قم- تهران ۱۲۳ درصد رشد یافته‌است.

در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه‌های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار