رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شنبه ۱۴ فروردین، ۳۰۴ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به اینکه دیروز ۳۰۴ مبتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند، افزود: اگر ۱۰ نفر از اطرافیان هر کدام از این افراد بررسی شوند، باید از سه هزار نفر آزمایش گرفته شود و اگر این روند همچنان رو به افزایش باشد تعداد افراد بیشتری را درگیر می‌کند و موارد بستری و مرگ و میر در استان سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه شرایط کرونایی در بوشهر قرمز و گناوه، دیلم و دشتستان نارنجی است ادامه داد: با توجه به قرمز شدن شرایط در بوشهر، باید تمامی پاساژ‌ها و بازارها، برنامه‌های آموزشی، مراسم اجتماعی و مذهبی  به صورت کامل در این شهرستان تعطیل شوند.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: در شرایط خطر و قرمز کنونی باید رفت و آمد‌ها کم شود و مردم تا حد امکان از منازل خارج نشوند.


بیشتر بخوانید


کشمیری همچنین به همه مردم استان به ویژه شهرستان‌های گناوه، دیلم، دشتستان و بوشهر که در وضعیت خطرناک نارنجی و قرمز قرار دارند، توصیه کرد اگر به مسافرت رفته‌اند، در منزل بمانند.

او از مردم خواست هر مراسمی اعم از شادی یا عزا برگزار نکنند، زیرا برگزاری مراسم یعنی اینکه افراد بدون ماسک و فاصله در کنار همدیگر می‌نشینند و احتمال انتقال بیماری در این وضعیت بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: منشاء اصلی بیماری در خانواده و دورهمی‌های برگزار شده در تعطیلات است که به مرور خود را با افزایش موارد بستری نشان می‌دهد.

کشمیری از همه خواست در صورت داشتن علایم خفیف بیماری کرونا شرایط قرنطینه را رعایت کنند و به سرعت به پزشک یا مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته کرونا مراجعه و درمان را شروع کنند تا وارد فاز شدید بیماری نشوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.