دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: اسفند پارسال به‌ طور متوسط روزانه ۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند که اکنون این رقم به ۱۶۶ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در نخستین نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ افزود: بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش دورهمی‌ها، برپایی مراسم تجمعی عروسی و عزا، جشن‌ها و توجه نکردن به محدودیت‌ها در شهر‌های نارنجی از جمله علت افزایش مبتلایان به کرونا است.

او از صعودی شدن شیب ابتلا به کرونا و بستری‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر نسبت به دی گذشته ۸ برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به صعودی شدن شیب ابتلا به کرونا عنوان کرد: اکنون بیش از صد و سی میلیون نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که آمریکا، هند و برزیل بیشترین مبتلایان در جهان را دارند.

دکتر کشمیری با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۸۱۸ نفر در جهان به سبب بیماری کرونا فوت کرده‌اند، کل مبتلایان به کرونا در ایران را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانست و بیان کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر در ایران به سبب ابتلا به کرونا جانباخته‌اند و اکنون تعداد مبتلایان در ایران روزانه از ۱۰هزار نفر عبور کرده است.


بیشتر بخوانید


او از افزایش شهر‌های با رنگ‌های قرمز و نارنجی در کشور خبر داد و عنوان کرد: استان بوشهر دارای ۴ شهرستان با رنگ نارنجی و۶ شهرستان با رنگ زرد است که تعداد مبتلایان به کرونا هر روز نسبت به روز‌های قبل افزایش دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزودن شدن ۱۲۰ مبتلای جدید دیگر به کرونایی استان بوشهر در شبانه‌روز گذشته خبر داد و بیان کرد: در اسفند گذشته وضعیت کرونایی استان بوشهر بحرانی نبود و به‌صورت متوسط روزانه ۶۰ نفر بستری بودند که اکنون این تعداد به ۱۶۶ بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.