احتمال ورود مازندران به پیک چهارم کرونا در هفته‌های آینده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  اگر در این هفته  و آینده فاصله‌گذاری اجتماعی، شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی به طور جدی رعایت نشود با شیب بسیار تند وارد پیک چهارم کرونا خواهیم شد.

او با بیان اینکه در شهر‌های قرمز و نارنجی محدودیت‌ها باید شدیدا اعمال شود، گفت: نوع جهش یافته ویروس کرونای (انگلیسی) تمام شهرستان‌های مازندران را در برگرفته و در حال حاضر سوش غالب کرونا در استان شده است.

 موسوی مهمترین مکان‌های انتشار کرونا را رستوران‌ها و تالار‌ها عنوان کرد و افزود: در شهر‌های قرمز و نارنجی باید تالار‌ها بسته شوند و رستوران‌ها فقط بیرون بر داشته باشند.

او با اشاره به میزان بالای سرایت ویروس جهش یافته جدید کرونا از مردم خواست تا در این هفته از رفت و آمد با افراد و حضور در تجمعات پرهیز کنند.

 موسوی گفت:میزان افزایش بالای بیماران کرونایی در هفته اول فروردین را نمی‌توان فعلا به دلیل مسافرت‌ها دانست، چون هنوز مسافرت‌ها تاثیر خود را نشان نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌ها در استان واقعا کاهش پیدا کرده است، افزود: با شکل گیری تجمعات مختلف در استان نگرانیم که تاثیر مسافرت‌ها هم به موج بعدی کرونا که هفته آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد اضافه شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.