سخنگوی سازمان صمت استان یزد گفت: افزایش واحد‌های عرضه مرغ از جمله برنامه های استان برای تامین مرغ مورد نیاز استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، افشارپور، سخنگوی سازمان صمت استان یزد گفت: استان یزد از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ است که خوشبختانه در زمینه تامین این محصول مشکلات ما نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

او ادامه داد: مصرف استان یزد در روز‌های عادی ۶۰ تا ۷۰ تن در روز است که در تعطیلات نوروز توزیع به ۱۱۰ تن تا ۲۰۷ تن نیز رسید که عطش بازار باتوجه به گرانی گوشت قرمز و جایگزینی گوشت مرغ به جای آن در سبد خانوار و جنبه روانی موجب شده تا بازار با این عطش ونوسان روبرو وحتی مردم چندین برابر نیاز خود مرغ خریداری کنند.

سخنگوی صمت استان یزد، چرخه عرضه مرغ را، از کشتارگاه تا عرضه در واحد‌ها را با نظارت بازرسان دانست و افزود: تنها مردم با مدیریت خرید خود و خرید به میزان نیاز واقعی می‌توانند مشکل صف‌های طولانی را حل کنند.

افشارپور با اشاره به اینکه از فردا مرغ با قیمت ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان در واحد‌های مرغ فروشی عرضه می‌شود، افزود: افزایش واحد‌های عرضه مرغ از دیگر برنامه‌ها است.

وی به اجرای طرح نظارتی از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۱۵ فروردین نیز اشاره‌ای داشت وافزود: دراین مدت ۱۹ هزارو ۱۰ بازرسی انجام شد که ۹۶۶ پرونده تخلف به ارزش یازده میلیارد ریال نیز تشکیل شد.

سخنگوی صمت استان یزد یادآور شد: البته از طریق سامانه ۱۲۴ نیز یازده هزارو ۸۰۰ تماس مردمی برقرار شد که در راستای تنظیم بازار بسیار مفید وموثر بود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.