معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: از نیمه دوم فروردین، مشکلات توزیع سیمان با نرخ مصوب تعیین‌شده در استان بوشهر به حداقل می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یکی از گلایه‌های مهم مردم استان را کمبود سیمان دانست و بیان کرد: عامل اصلی گلایه مردم در حوزه تامین سیمان نظام نادرست توزیع این محصول است که در این زمینه مبادی مصرف سیمان در استان مشخص شده‌اند و بخشی از تولیدات سیمان به پروژه‌های عمرانی و برخی هم به نیاز‌های مردمی و تولید محصولات سیمانی و بتنی تخصیص می‌یابد.

او با اشاره به اینکه نیاز‌های مردمی از طریق عاملان توزیع تامین می‌شود، افزود: شاید یکی از دلایل اصلی کمبود سیمان نبود نظارت صحیح از سوی واحد‌ها و دستگاه‌های مربوط باشد که بر این اساس، سازوکاری تدوین شده است تا نیاز مردم و پروژه‌های عمرانی تامین شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر نظارت مستمر تولید تا مصرف سیمان در استان عنوان کرد: مصوب شده است که سیمان خروجی از کارخانه‌های سیمان استان تا مبادی مصرف رصد شود.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر تامین نیاز واقعی سیمان در پروژه‌های عمرانی گفت: دفتر فنی استانداری نیاز‌ پروژه‌های عمرانی را که به‌ صورت عمده سیمان از کارخانه‌ها دریافت می‌کنند، مشخص می‌کند و بر اساس آن نیاز واقعی سیمان از کارخانه تا مبادی مصرف رصد می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مشخص بودن عاملان فروش سیمان در استان عنوان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر نحوه دریافت و توزیع سیمان از طریق عاملان فروش نظارت می‌کنند.

ستوده بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پیش بینی می‌شود در نیمه دوم فروردین، مشکلات توزیع سیمان با قیمت مصوب به حداقل برسد تا مردم بتوانند سیمان مورد نیاز خود را با قیمت تعیین شده دریافت کنند.

او از فعالان تولید سیمان در استان بوشهر هم قدردانی کرد اما گفت: برای مسئولان پذیرفتنی نیست که با وجود سه کارخانه سیمان در استان  مردم برای تامین سیمان مورد نیازشان با مشکل مواجه باشند.

معاون استاندار بوشهر، با تاکید بر برخورد با متخلفان در عرصه توزیع سیمان بیان کرد: در صورتی‌که کارخانه‌های سیمان به تعهدات خود در زمینه تامین نیاز مردم عمل نمی‌کنند، از صادرات آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ستوده به مردم اطمینان داد که تلاش می‌شود در آغاز سال جدید مشکلات سیمان در استان بوشهر به حداقل برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.