نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تأمین نیاز‌های استان به سیمان گفت: باید جلوی قاچاق سیمان از استان بوشهر گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط زنده با مردم در پاسخ به سوالی در مورد کمبود سیمان در این شهرستان بیان کرد: از ابتدای فعالیت نمایندگی خود با حساسیت پیگیر موضوع سیمان شهرستان دشتستان بوده‌ام و راجع به موضوع کمبود سیمان نیز مذاکراتی با مدیران مربوط از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته ام و مطالبات مردم را منتقل کرده ام.

او ادامه داد: در استان بوشهر سه کارخانه تولید سیمان داریم که روزانه حدود ۱۰ هزار تن تولید دارند و میزان تولید این کارخانه‌ها چند برابر نیاز‌های استان است.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در استان بوشهر قاچاق سیمان به خارج از استان است که با توجه به کمبود سیمان در بازار استان باید جلوی این قاچاق گرفته شود.

رضایی با تاکید بر اینکه تأمین نیاز داخل کشور و استان باید در اولویت کارخانه‌های تولید سیمان باشد، افزود: طرفدار صادرات هستم، اما عقیده دارم سیمان و فولاد به عنوان یکی از ماده‌های اولیه توسعه زیرساخت‌های کشور، باید ابتدا نیاز‌های داخل را تأمین کنند و سپس صادر شوند.

او با اشاره به اینکه کارخانه سیمان ساروج(کنگان) ضعیف‌ترین عملکرد را در بین کارخانه‌های سیمان استان دارد، بیان کرد: از عملکرد این کارخانه راضی نیستیم، بخش عمده تولید این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود و باید این روند متوقف شود و به کمک تأمین نیاز‌های کل استان بیاید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اهتمام مسئولان اجرایی استان و شهرستان طی روز‌های آینده شاهد وضعیت عادی در توزیع سیمان در شهرستان دشتستان و استان بوشهر باشیم.

رضایی در پاسخ به سوالی در مورد مدیران پروازی و غیربومی و استقرار نیافتن آن‌ها در استان و شهرستان هم عنوان کرد: این موضوع مطالبه مردم است و مدیران این مجموعه‌ها باید پاسخگو باشند. این مساله را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.