رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تخصیص نهاده دامی فقط براساس هویت گذاری دام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته راهبری توزیع نهاده‌های دامی با اشاره به اینکه هویت‌گذاری دام باید از سوی دامداران جدی گرفته شود اظهار داشت: امسال تخصیص نهاده دامی فقط براساس هویت گذاری دام است.

او افزود: با اجرای طرح هویت گذاری دام ها، تمامی اطلاعات دامدار و دام در سامانه ثبت شده و نهاده اختصاص یافته فقط بر اساس اطلاعات این سامانه است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: تمامی دامداران استان باید موضوع هویت‌گذاری دام را جدی بگیرند و در اسرع وقت برای هویت دار کردن دام خود اقدام کنند.

او با اشاره به مزایای طرح هویت گذاری دام ادامه داد: این طرح علاوه بر بالا بردن امنیت دام و جلوگیری از سرقت و کاهش قاچاق دام و اختصاص سهمیه نهاده به بهره‌برداران به برنامه‌ریزی جهت تولید نیز کمک می‌کند.

ابراهیمی به توزیع بیش از ۵ هزارتن نهاده دامی در اواخر اسفند ماه سال قبل اشاره کرد و افزود: در سهمیه نوبت ۳ اسفند ۱۳۹۹ میزان ۵ هزار و ۱۱۹ تن نهاده دامی از قبیل جو، ذرت و کنجاله سویا بین دامداران استان توزیع شد.

او با اشاره به اینکه نهاده توزیع شده مختص واحد‌های پرورش دام سبک و سنگین بود بیان کرد: مقدار ۲ هزار و ۳۴۷ تن جو، ۲ هزار و ۲۹۲ تن ذرت و ۴۸۰ تن کنجاله سویا بین دامداران استان توزیع شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار