صیادان رستمرود برای صید ماهی سفید به دریا زدند اما ۳۶ کیلوگرم مروارید سیاه در تور آن‌ها نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در حالیکه صید ماهیان خاویاری دریای خزر با توافق ۵ کشور ساحلی سال‌ها ممنوع اعلام شده است، اما تصاویری از صید یک قطعه ماهی عظیم الجثه خاویاری در رستمرود نور در میان بهت و تعجب همگان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وزن این ماهی خاویاری که ادعا شده توسط یکی از شرکت‌های تعاونی صیادی پره رستمرود نور صید شده ۵۰۰ کیلوگرم اعلام شد که با توجه به میانگین وزن ۱۰۰ کیلوگرم برای این دسته از ماهیان، می‌توان این ماهی صید شده را عظیم الجثه هم دانست.

 سرنوشت این ماهی صید شده چه شد؟
عباس زاده معاون شیلات مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با تایید این اتفاق گفت: این فیل ماهی ۴۰۰ کیلوگرمی سه روز قبل به طور اتفاقی در تور صیادان رستمرود نور گرفتار و به محض اطلاع از این اتفاق کارشناسان مرکز تکثیر ماهیان شهید رجایی ساری به محل اعزام شدند.

او افزود: کارشناسان شیلات با بررسی این ماهی صید شده که به دلیل گرفتار شدن در تور صیادان و استرس ناشی از آن، نیمه جان شده بود اعلام کردند امکان تکثیر از این ماهی وجود ندارد و اگر دوباره در دریا رها شود به دلیل نیمه جان بودن احتمال دارد در تور صیادان غیرمجاز بیفتد.

عباس زاده ادامه داد: ماهی خاویاری صید شده به شرکت مادر تخصصی منتقل و  ۳۶ کیلوگرم خاویار از این ماهی استحصال شد.

معاون شیلات مازندران با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت شیلات به صورت منظم در صیدگاه‌ها حضور دارند، افزود: صیاداتی که به صورت اتفاقی ماهیان خاویاری در تور آن‌ها می‌افتد موظف هستند این اتفاق را به شیلات گزارش دهند.

او گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و هرگونه صید تجاری این گونه در خطر انقراض ، قاچاق محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دریای خزر بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند و فیل‌ماهی، تاس‌ماهی ایرانی و روسی، ماهی شیب و ازون‌برون گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

ماهیان خاویاری از پیشینه چندصدمیلیون ساله که به عصر کرتاسه بازمی‌گردد برخوردار هستند.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حیف این ماهی به دست ایرانی ها افتاد .
میخورن یه ابم روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این ماله پوتینه بفرسین برا ش که ارباب پوتین بختونو میچسبه خزرچیش موند که این بمونه حق اون بیچاره اییست که داخل تورش گیرافتاده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کاش همون موقع توی دریا رهاش می کردن، این همه اون بیچاره رو کشیدن توی خشکی و ... معلومه دیگه جون نداره، خاویارشم که استحصال شد برای صبحونه مایه دارا، نوشششش جونتونننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
به صورت مکانیزه و انبوه قفس برای پرورش ماهی در دریا ایجا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بر روی دو چشم روحانیییی
آخرین اخبار