رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: در هفته درخت کاری، توزیع نهال در شیراز ده برابر سال‌های قبل بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: امسال برای نخستین بار، توزیع نهال بین شهروندان از طریق سامانه سبزینه انجام و با استقبال شهروندان رو به رو شد.

او با بیان این که توزیع نهال علاوه بر روش ثبت نام اینترنتی در سامانه سبزینه، در روز درخت کاری به صورت سنتی در یازده منطقه شهرداری شیراز انجام شد افزود: هر سال حدود ۶ هزار نهال برای کاشت در فضای شهری و جلوی ورودی منازل شهروندان شیرازی توزیع می‌شد که امسال بر اساس پیش بینی‌های انجام شده و مقایسه با سال‌های قبل، با افزایش ده برابری این تعداد به ۶۰ هزار نهال رسید.

زندیه گفت: در همان ساعات ابتدایی ظرفیت ثبت نام متقاضیان دریافت نهال در سایت سبزینه به ۴۰ هزار نفر رسید و سایت بسته شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان این که این تعداد متقاضی دریافت ۲۰۰ هزار نهال بودند افزود: خرید نهال از طریق مناقصه انجام می‌شود که به یک ماه زمان در فصل زمستان نیاز دارد و از نظر زمانی قادر به تامین آن نبودیم.

زندیه گفت: پیش بینی شده بود به هر متقاضی ۴ نهال تحویل داده شود که به دلیل درخواست زیاد، به هر متقاضی یک یا ۲ نهال داده شد و در مجموع ۱۵ هزار نفر از متقاضیان، نهال رایگان دریافت کردند.

او با بیان این که کار توزیع نهال یک ماه طول کشید افزود: بعضی از متقاضیان به دلیل پاسخ ندادن تلفن، ثبت آدرس اشتباه یا نبودن در منزل، از دریافت درخت محروم ماندند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: نارنج، سروناز، سرو نقره‌ای و زیتون تلخ نهای‌هایی بود که بین مردم شهر شیراز توزیع شد.

زندیه با بیان این که سامانه اینترنتی سبزینه در نخستین سال فعالیت مشکلاتی نیز داشت افزود: سال آینده عیب‌های سامانه برطرف می‌و علاوه بر آن ظرفیت بیشتری برای توزیع نهال در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: امسال علاوه بر توزیع نهال بین شهروندان، ۴۰۰ هزار درخت و درختچه در سطح و ارتفاعات شهر شیراز کاشته شد که نمونه آن دو طرف مسیر ۷ کیلومتری بلوار مدرس بود که به زیبایی شهر شیراز افزوده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار