نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بر مناطق دیگری از استان مأرب مسلط شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، باگذشت زمان مناطق راهبردی بیشتری در اطراف شهر مأرب به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد، آنان با تسلط بر تپه‌ها و مناطق مهم بخش‌های شمالی و غربی در شهر مأرب، پیشروی خود را به سمت شهر تسریع کرده اند. درگیری در این مناطق بسیار گسترده است و ده‌ها نیروی وابسته به عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) از جمله سرهنگ صالح العباب، فرمانده عملیات ویژه کشته شدند.

عزیز راشد، کارشناس نظامی یمنی می‌گوید، بر اساس اطلاعاتی که از میادین نبرد به دست آمد کفه ترازو به سود ارتش و کمیته‌های مردمی سنگینی می‌کند، زیرا آن‌ها توانسته اند تغییر معادله در میدان را به دست بگیرند و با مهارت توام با جانفشانی، برتری نظامی خود را دیکته کنند.

ائتلاف سعودی با هدف مسدود کردن مسیر پیشروی نیرو‌های صنعا، حملات هوایی خود را افزایش داد، اما بر اساس یافته‌های میدانی این اقدام نتوانسته است مانع پیروزی‌های جدید ارتش و کمیته‌های مردمی شود، این نیرو‌ها توانستند در ادامه پیشروی هایشان، بلندی‌های مهمی را در مناطق نخلاء و ایدات الراء، همچنین مناطق دیگری را در منطقه دشوش، شمالی الوادی و نزدیک منطقه راهبردی جبل الاخشر به کنترل خود در آورند.

اکرم الحاج، تحلیلگر سیاسی یمنی دستاورد‌های نظامی را در تصمیم گیری‌های سیاسی موثر می‌داند و می‌گوید، به نظر من پیروزی‌های به دست آمده در مأرب می‌تواند در تلاش برای تحمیل واقعیت‌ها در مذاکرات آتی موثر باشد.

به گواه کارشناسان نظامی پیشروی اخیر نیرو‌های صنعا در نبرد مأرب، سبب فشار و محاصره بیشتر نیرو‌های ائتلاف سعودی در آخرین پایگاههایشان در مأرب خواهد شد، زیرا با تسلط نیرو‌های صنعا بر برخی بلندی‌های مشرف به شهر، منطقه استقرار نیرو‌های سعودی در تیررس آنان قرار گرفت.

دستاورد‌های نظامی در مأرب در شرایطی است که تلاش‌ها برای توقف درگیری‌ها در یمن افزایش یافت، اما صنعا معتقد است این تلاش‌ها با هدف متوقف ساختن پیشروی نیروهایشان به سمت مأرب است تا از این طریق بتوانند به برخی از مباحث اصلی مثل تحریم کشور و شرایط انسانی یمن بی توجهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار