معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: خودرو‌هایی که از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا وارد ملایر شده‌اند، باید شهرستان را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فارسی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار‌ی ملایر گفت: روند شیوع ویروس کرونا طی روز‌های اخیر به دلیل کم‌توجهی به شیوه نامه های بهداشتی و ورود مسافران از شهر‌های قرمز و نارنجی به این شهرستان رو به افزایش است به نحوی که شهرستان در وضعیت زرد و شکننده‌ای قرار دارد.

 معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: خودرو‌هایی که از شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا وارد ملایر شده‌اند، تا پایان امروز مهلت دارند شهرستان را ترک کنند، در غیر اینصورت مشمول جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه تردد خودرو‌ها با پلاک غیربومی و مرتبط به شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی در این شهرستان ممنوع است، افزود: تمامی ورودی‌های ملایر از مسیر بروجرد، نهاوند، اراک، تهران و همدان توسط پلیس مسدود شده و در صورت تردد خودرو‌های غیربومی از شهر‌های قرمز جریمه یک میلیون تومانی و برای شهر‌های نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می‌شود.

فارسی در ادامه تاکید کرد: در سطح شهر بنر‌های هشدار دهنده برای خروج هر چه سریعتر مسافران از این شهرستان نصب شده و ورود خودرو‌ها از استان‌هایی همچون تهران، قم، کرج، لرستان، خوزستان و مرکزی که در شرایط قرمز و نارنجی هستند، ممنوع است و باید از طریق کمربندی‌های شهر خارج شوند.

او با اشاره به ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد از شهروندان درخواست کرد: نسبت به رعایت محدودیت تردد شبانه حساسیت بیشتری داشته باشند، چراکه از امشب نظارت و کنترل پلیس در سطح شهر تشدید می‌شود و در صورت بی‌توجهی برای متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

وی همچنین به تشدید نظارت تیم‌های بازرسی از واحد‌های صنفی و سطح شهر اشاره و بیان کرد: اصناف، کسبه و بازاریان به جز اصناف تامین کننده کالا‌های اساسی، تا ساعت ۲۱ مجاز به فعالیت هستند و تیم‌های بازرسی از ساعت ۲۱ تا ۲۲ نسبت به اعمال نظارت‌ها و ارائه تذکرات لازم اقدام می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار‌ی ملایر بر لزوم تشدید نظارت بر تالار‌ها و رستوران‌ها، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی سطح شهر نیز تاکید کرد و گفت: تالار‌ها با یک چهارم و رستوران‌ها با یک سوم ظرفیت و تا ساعت ۲۲ شب مجاز به فعالیت هستند و در صورت تخلف و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.