مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: واکسیناسیون سالمندان در دو مرکز همزمان با کل کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از واکسیناسیون ۱۵۶ پاکبان این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون ۱۵۶ نفر از پاکبانان شهرستان از روز ۸ فروردین آغاز شده و ۳۱۲ دُز برای تزریق مرحله دوم که ۲۸ روز بعد انجام می‌شود، ذخیره شده است.

او با اشاره به اینکه شهرستان ملایر هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، گفت: در حال حاضر تعداد افراد مشکوک و مثبت بستری در بیمارستان‌های شهرستان از دو تا سه بیمار به صورت روزانه بین هفت تا هشت بیمار متغیر است، اما با توجه به سفر‌های نوروزی و دورهمی‌ها، احتمال تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی و یا قرمز وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: افزایش تعداد بیماران بستری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سبب قرار گرفتن ملایر در وضعیت نارنجی و یا قرمز خواهد شد که به تبع آن، محدودیت‌های بیشتر و سختگیرانه‌تری اعمال می‌شود.

ترکاشوند  افزود: مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش دورهمی‌های خانوادگی، کادر درمان را در کنترل این شرایط کمک کنند.

او در ادامه به آغاز واکسیناسیون کادر درمان شهرستان ملایر در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۹۹ اشاره و بیان کرد: شهرستان ملایر نیز همانند دیگر شهرها، بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون کادر درمانی را با ۶۰ نفر از کادر درمان بخش‌های ICU بیمارستان‌های امام حسین (ع)، مهر و دکتر غرضی آغاز کرد و تاکنون ۶۰۰ نفر از کادر درمانی بخش‌های کرونایی، کارکنان اورژانس، مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه‌ها و مراکز سی تی اسکن، واکسن «اسپوتنیک‌وی» را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر یادآور شد: بخشی از مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان تمام شده و برخی دیگر ادامه دارد علاوه بر این حال عمومی افراد واکسینه شده خوب است و هیچ عارضه جانبی در این افراد مشاهده نشده است.

ترکاشوند با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان دو مرکز سالمندان امام علی (ع) و مهر مادران سامن همزمان با کل کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز شد و ظرف دو روز به پایان رسید، گفت: با توجه به مواجه مستقیم پاکبانان با نظافت محیط شهری و زباله‌ها، این قشر جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و به همین دلیل در اولویت بعدی تزریق واکسن قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر تاکید کرد: نه تنها کادر درمان بلکه تمامی اقشار جامعه می‌توانند واکسن دریافت کنند، اما این واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.