محمدعلی طالبی گفت: با وجود موانع و مشکلاتی که در سال ۹۹ با آن مواجه بودیم، اتفاقات بسیارخوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استانداریزد در نشست شورای اداری اردکان با بیان اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط استثنائی را تجربه کردیم، گفت: شهرستان اردکان از همان نخستین روز‌های سال گذشته، یکی از کانون‌های درگیر کرونا در استان بود که خوشبختانه با رعایت دستورالعمل ی بهداشتی از سوی مردم و مجموعه‌های مختلف، وضعیت کرونا در این شهرستان کنترل شد.

او، عملکرد مجموعه مدیران استانی و شهرستانی در بسیاری از حوزه‌ها را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: موید این موضوع این است که علی رغم وجود موانع و مشکلاتی که در سال ۹۹ با آن مواجه بودیم، اتفاقات بسیارخوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در استان یزد رقم خورد.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بی سابقه‌ترین میزان سرمایه گذاری در پروژه‌های استان، در سال ۹۹ افتتاح شد، تصریح کرد: در زمینه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی رقم بی‌سابقه‌ای قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه‌هایی از قبیل مجتمع فولاد اردکان، گندله سه چاهون بافق و ... انجام شد.

استاندار یزد با بیان اینکه با حمایت‌ها و پیگیری‌های انجام شده، چشم انداز بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در اردکان بوجود آمد، اظهارداشت: تفاهم نامه‌ای به منظور سرمایه گذاری چندین ده هزار میلیاردی از طریق مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در وزارت صمت به امضا رسید که در مجموع، این سرمایه گذاری‌ها منشا تحول و توسعه هرچه بهتر شهرستان اردکان و استان یزد خواهد شد.

طالبی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن آمایش سرزمین و مطالعه میدانی به عنوان مبنایی برای طرح‌های سرمایه گذاری استان، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است علاوه بر ملاحظات محیط زیستی، ملاحظات مربوط آمایش جمعیت و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

او اظهارامیدواری کرد: در صورت اهتمام مسئولان شهرستان اردکان در رعایت موارد مذکور، می‌توان این شهرستان را به عنوان پایلوت توجه جدی و اساسی به آمایش و سرمایه گذاری مبتنی بر آمایش، در سطح کشور مطرح کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد از استان‌های پیشرو در بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در سال ۹۹ بود، خاطرنشان کرد: رتبه اول بهبود فضای کسب و کار، رتبه دوم رفع موانع تولید، رتبه اول امنیت سرمایه گذاری، رتبه سوم طرح‌های سرمایه گذاری خارجی و رتبه پنجم میزان مبلغ سرمایه گذاری خارجی از جمله جایگاه‌های استان یزد در حوزه اقتصادی کشور بود که در این بین شهرستان اردکان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و تولیدی استان، جایگاه ممتازی در کسب این موفقیت‌ها داشته است.

او یکی از اقدامات انجام شده در حوزه زیربنایی را پیگیری و احداث حدود ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان دانست و اظهارداشت: بخشی از این طول از بزرگراه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی در روز‌های آتی افتتاح می‌شود و بخش دیگر آن طی یکی دوماه آینده افتتاح خواهد شد.

طالبی خاطرنشان کرد: به اذعان مسئولین کشوری، استان یزد از جمله استان‌هایی است که در این حوزه خوب کار کرده است.

استانداریزد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان"سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" اظهارداشت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال، پروژه‌ها و کار‌های عقب مانده از سال‌های گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت، همچنین این نامگذاری ظرفیت‌های لازم برای حمایت از تولید و برطرف کردن موانعی که در سال جهش تولید فراروی تولید کنندگان بود، فراهم می‌کند.

او ضمن اعلام آمادگی مجموعه دستگاه‌های دولتی استان برای برداشتن گام‌های مثبت و سازنده در مسیر تحقق شعار سال، تاکید کرد: فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف را به تفکیک مشخص کرده و جهت پیگیری و اهتمام بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه و معاونین و مدیران استانداری و نیز طرح در جلسات مختلف، به ما ارائه دهند.

استاندار یزد یکی از افتخارات استان در سال‌های اخیر را پیگیری و تعیین تکلیف موضوعات معطل مانده در سال‌های گذشته دانست و گفت: پیگیری مطالبات چندین ساله مردم و مشکلات تولید کنندگان وبخش خصوصی و نیز به جریان انداختن انجام پروژه‌های عمرانی معطل مانده از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

طالبی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات، تصریح کرد: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همه باید تلاش کنیم تا به عنوان وظیفه ملی و دینی به دنبال تحقق مشارکت گسترده مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات باشکوه و رقابتی باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.