زرندی گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور باید افزایش تولید داشته باشیم. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، زرندی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد با اشاره به تشدید تحریم‌ها گفت: با وجود این تحریم‌ها رشد، پیشرفت و تغییرات جدیدی در حوزه تولید شکل گرفت.

او افزود: در این دوره نگران بودیم و می‌خواستیم واحد‌های موجود را حفظ کنیم ، بنابراین سیستم بانکی را که  برای حفظ این صنعت بود همراه کردیم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای سیزده هزار واحد در مجموعه صنعت برنامه‌ریزی کردیم که سرمایه‌گذار جدید اتخاذ شود و یک هزار و سیصد و بیست و دو واحد تعطیل شده به چرخه اقتصاد برگشتند. 

زرندی گفت: ما اگر بخواهیم مباحث خرد و معیشت بپردازیم و تحریم‌ها را جبران کنیم چاره‌ای نداریم که فقط با تولید بر تحریم‌ها غلبه کنیم و آن تولید همراه با دانایی و دانش است. 

او افزود: برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور باید پنج تا ده برابر شرایط فعلی تولید داشته باشیم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان یزد در صنعت کاشی و سرامیک اول است گفت:  اما در هشتاد و شش کارخانه استان ماشین‌آلات ایتالیایی وجود دارد لازم است تولید این ماشین‌ها را به سمت داخل ببریم. 

علمدار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در این مراسم با تاکید بر اینکه استان یزد بهشت سرمایه‌گذاری کشور است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بهبود فضای کسب و کار و تسریع در صدور مجوز‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان بوده است. 

علمدار افزود: صدور معافیت‌های گمرکی در استان یزد سبب شد استان یزد به رتبه اول صدور معافیت‌های کمرگی برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: در کارگروه‌های رفع موانع تولید رفع و مسیر سرمایه‌گذاری هموار می‌شود. 

در پایان این مراسم از واحد‌های صنعتی و معدنی برگزیده استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.