رئیس هیأت اسکی استان اصفهان گفت: در سال گذشته به دلیل کرونا تعداد زیادی از برنامه‌ها لغو شد و امکان میزبانی برای مسابقات اسکی قهرمانی کشور را از دست دادیم و به این مسابقات اعزام نداشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود یسلیانی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان با اشاره به تأثیر کرونا بر روی رشته اسکی گفت: رشته اسکی هم مثل سایر رشته‌های ورزشی از وجود ویروس کرونا متضرر شد، هر چند که اکثر فعالیت‌های این رشته در فضای باز است، باز هم با محدودیت‌هایی مواجه بودیم.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان افزود: تعداد زیادی از برنامه‌ها لغو شد و امکان میزبانی برای مسابقات اسکی قهرمانی کشور را از دست دادیم و به این مسابقات اعزام نداشتیم، با وجود مشکلاتی که بود تمرینات برگزار شد و توانستیم مسابقات استانی را طی یک روز برگزار کنیم.

او با اشاره به آموزش رشته ورزشی اسکی گفت: در بحث آموزش، کلاس‌ها و همگانی کردن نسبت به سال‌های گذشته محدودیت زیادی داشتیم و استقبال کمتر از ۵۰ درصد بود.

یسلیانی در خصوص ضرر‌های مالی به این رشته ورزشی بیان کرد:کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کردند از جمله مربیان و ارائه دهندگان وسیله‌های اسکی ضرر‌های مالی زیادی را متحمل شدند.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بیان کرد: در رشته‌های رول اسکی و اسکی چمن تمرینات در سطح شهر اصفهان برگزار شد؛ زمان بارش برف در پیست اسکی فریدون‌شهر تمرینات رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی برگزار شد.

او ادامه داد: بحث استعداد‌یابی شاخص‌ترین برنامه در سال ۹۹ بود که در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد انجام شد و بازدهی خوبی داشت و مسابقات قهرمانی استان در ۵ رده سنی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

یسلیانی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۰ گفت: طبق تقویم ورزشی که پیش‌بینی شده است برگزاری کلاس‌های رول اسکی و اسکی چمن در فصل بهار، تابستان و پاییز و برگزاری اردو‌های تمرینی رشته‌های آلپاین و اسنوبرد و صحرانوردی در فصل زمستان است.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان افزود: شاخص‌ترین برنامه سال ۱۴۰۰ برگزاری کلاس‌های آموزشی و کلاس‌های مربیگری به ویژه ارتقای مربیگری ۳ به ۲ رشته آلپاین در اولویت است که امیدوارم بتوانیم با اخذ مجوز‌ها و کم شدن محدودیت‌ها به مرحله اجرا برسانیم.

او درباره مزیتی که کرونا برای رشته اسکی داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در ورودی شهرستان فریدون‌شهر اعمال می‌شد، بحث تیوپ‌سواری که تفریح خطرناکی است و هر ساله توسط مردم انجام می‌شد و با صدمات زیادی همراه بود را امسال شاهد نبودیم، فقط در پیست‌ها تمرینات ورزش اسکی را شاهد بود و از حواشی دور بودیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار