استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته استان به کارگاه عملیاتی و عمرانی بزرگی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی ( وزیر ورزش و جوانان) در شهرستان زیرکوه برگزار شد، گفت: طی سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی در سطح استان انجام شده است.

او افزود: خراسان‌جنوبی در زمینه اقدامات توسعه‌ای، ظرفیت‌های خوبی دارد.

ملانوری به سفر تیرماه سال گذشته وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: در جریان این سفر ۳۱ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص پروژه‌های جهش تولید نیز ۷۵ پروژه در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود تا زودتر به نتیجه برسند.

او افزود: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسند، بخشی از مشکلات توسعه‌ای در استان مرتفع می‌شود.

ملانوری با تأکید بر این که در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم اقدامات به صورت جهش‌وار در منطقه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: این در حالی است که در خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت و جمعیت اندک و پراکنده، خدمات‌رسانی بسیار سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی به بیان مثال‌هایی در همین قالب پرداخت و گفت: در بحث نصب و راه اندازی گیرنده‌های دیجیتال، برای ۵ هزار نفر به ناچار ۶ ایستگاه افتتاح کردیم، در حالی که در استانی دیگر، تنها با یک دکل ارتباطی ۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

او گفت: در بخش جاده‌ای، ارتباطات، فرآوری محصولات کشاورزی و زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجهیم و از معادن استان با وجود ذخایر غنی، بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


ملانوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برون رفت از این مشکلات، بیان کرد: یکی از این برنامه ها، راه اندازی ستاد توسعه خاوران است که سال گذشته به منظور تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استان آغاز به کار کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انگیزه در مسیر تحقق برنامه‌های ستاد توسعه خاوران وجود دارد و حمایت دولت نیز در سطح ملی بسیار مؤثر است.

او در ادامه به برنامه‌های سفر دو روزه وزیر در استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار