فرماندار بروجن گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، باید با برنامه ریزی دقیق برای گذر از بحران آبی شهرستان به دنبال تأمین منابع آبی پایدار باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه وزارت نیرو که با حضور نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد گفت: خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارش‌های زمستانی ۹۵ درصد از دشت‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه دشت‌های سفیددشت و فرادنبه را به دشت‌های ممنوعه و یا ممنوعه بحرانی تبدیل کرده است.

او افزود: متأسفانه عمر مفید چاه‌های استحصال آب شرب به یک سال رسیده و نیازمند آب خارج از حوزه هستیم.


بیشتر بخوانید


ملکی اظهار کرد: بیش از هر زمان دیگر تأمین آب پایدار برای دشت‌های شهرستان بروجن ضروری بوده تا سلامت مردم در تأمین و استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی به خطر نیفتد.

او ادامه داد: برای گذر از بحران تابستان دو حلقه چاه جدید در شهر بروجن، یک حلقه در شهر سفیددشت و یک حلقه نیز در روستای امام‌قیس حفر شده و به‌زودی وارد شبکه اصلی خواهد شد.

ملکی گفت: به منظور جلوگیری از قطعی و جیره‌بندی آب، نیازمند همراهی و مشارکت بیش از پیش مردم در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آب هستیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار