رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت:یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی شهرستان مریوان بود،متوقف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیرو‌های ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی در جنگل‌های محدوده روستای بلکر یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی مشاهده شد.

او افزود: با حضور به موقع نیرو‌های ویژه منابع طبیعی فعالیت این بیل مکانیکی بلافاصله متوقف و از تخریب و قطع درختان جنگلی این منطقه جلوگیری شد و ضمن مستند سازی و مختصات برداری متخلفان برای تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از قلع و قمع ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکستان غیرمجاز نیز خبر داد و گفت: در پی گشت زنی نیرو‌های اداره منابع طبیعی در اراضی ملی روستای بیلو یک تاکستان احداثی مشاهده شد.

او افزود: این تاکستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به صورت غیرقانونی و در اراضی ملی احداث شده بود که نیرو‌های یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی این تاکستان را قلع و قمع کرده و مُوها را به اداره منابع طبیعی منتقل کردند.

نامداری بیان کرد: عامل ایجاد این تاکستان غیرمجاز شناسایی و پرونده تخلف وی تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره هفته گذشته نیز یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی مریوان و در نزدیکی بهشت مصطفی این شهر را متوقف کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.