فرماندار خرم‌آباد گفت: هرگونه فعالیت برای خروج مرغ زنده و بسته‌بندی شده از این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، جعفر طولابی فرماندار خرم آباد گفت: هرگونه عرضه و توزیع مرغ به صورت خارج از شبکه توزیع در محل کشتارگاه‌ها ممنوع و خروج مرغ به هر صورتی از این شهرستان غیرقانونی است که نیروی انتظامی باید بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد.

طولابی اضافه کرد: در تامین مرغ مورد نیاز شاهد مشکلاتی در سطح شهرستان هستیم که هنوز برطرف نشده است.

او ادامه داد: برخی ناشی از مشکلات کل کشور و برخی ناشی از شیوه توزیع در شهرستان است که طی روز‌های اخیر با تشدید نظارت‌ها شیوه توزیع تا حدودی بهتر شده است.

فرماندار خرم آباد اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع بیشتر توجه و نظارت‌ها را در گلوگاه‌های بازار، مرغداری ها، کشتارگاهها، توزیع و عرضه در بین عاملان عمده و خرده فروش تشدید کنند.

طولابی با بیان اینکه بسیج، سپاه و اصناف در این زمینه همکاری جدی دارند خاطرنشان کرد: باید از نیرو‌های بسیج برای نظارت بر خرده فروشی‌ها استفاده شود تا بتوان بخشی از مشکلات فعلی را حل کرد که در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در صورت نیاز به نیروی نظارتی می‌تواند با سپاه استان هماهنگ باشد.

او بیان کرد: در شرایط عادی، مصرف روزانه مرغ در خرم آباد ۳۰ تا ۴۰ تن است، اما اکنون بالای ۱۰۰ تن کشتار می‌شود که به دلیل افزایش تقاضا جوابگوی نیاز نیست بنابراین باید نظارت و کنترل جدی در حوزه توزیع صورت گیرد.

فرماندار خرم آباد همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: باید مواد پروتئینی و اقلام اساسی مردم به میزان مورد نیاز تامین شود تا در این ماه مردم با مشکل مواجه نشوند.

طولابی تاکید کرد: در خصوص نظارت بر فعالیت‌های صنفی در ماه مبارک رمضان نیز باید اقدامات جدی انجام شود و همه دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را داشته باشند تا در برخورد با تخلفات اقدام قاطع صورت گیرد.

او شناسایی عوامل سودجو، دلال و واسطه‌ها را که در شرایط بحرانی سواستفاده می‌کنند ضروری دانست و اظهار داشت: باید با قاطعیت با این افراد برخورد شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.