سخنگو دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در هفته‌ی اول فرودین نسبت به هفته‌ی چهارم اسفند ما تقریبا سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر کریمی، سخنگو دانشکده علوم پزشکی ساوه از افزايش تعداد مبتلایان به کوئید ۱۹ در هفته  اول فرودین خبر داد و گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شهرستان ساوه را در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار داده است.

دکتر کریمی افزود: افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در هفته‌ی اول فرودین نسبت به هفته‌ی چهارم اسفند ما تقریبا سه برابر رشد داشته که نشان دهنده‌ی سطح پایین رعایت الزامات بهداشتی در میان شهروندان را دارد.

او ادامه داد: از میان بستری شدگان ناشی از بیماری کرونا نیز به علت مراجعات دیرهنگام افراد؛ تقریبا ۳۳ درصد آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه با اشاره به خطرناک بودن ویروس کرونای انگلیسی کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این دانشکده؛ نیمی از مبتلایان از طریق دورهمی‌های خانوادگی و ۳۹ درصد دیگر نیز از طریق صف‌ها روغن و مرغ در سطح شهرستان مبتلا شده اند.

او با تاکید بر اجرای محدودیت‌های ستاد ملی کرونا با توجه به رنگ بندی وضعیت کرونای شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: استفاده از نرم افزار ماسک در تمامی دستگاه‌های اجرایی؛ تعطیلی سالن‌های سینما؛ استخر و پذیرایی و همچنین گرو‌های شغلی مربوطه باید با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها پیگیری و اجرایی شود.

دکتر کریمی تاکید کرد: با شرایط موجود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به وضعیت قرمز کرونایی دور از انتظار نیست و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان باید بیش از گذشته مانع انتشار ویروس کرونا در جامعه شویم.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از شناسایی ۴۷ نفر از طریق تست PCR و ۲۸ نفر با تست سریع و بستری شدن ۱۳ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بيان كرد: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴۲۲۱ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا و متاسفانه ۳۳۸ نفر جان باخته اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوا خاطر نشان کرد: ۴۷ نفر در ساوه و زرندیه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند.

گفتنی ست از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افزون بر ۱۴ هزار نفر در ساوه و زرندیه به کرونا مبتلا شدند.

انتهاي پيام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.