مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمارهای پارسال نشان می‌دهد حدود یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده و از طریق گمرکات این استان محقق شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: طبق آمار، میزان صادرات و واردات کشور در سال ۱۳۹۹ ، ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا بوده است که از این میزان، ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و یا وارد شده است.

او، به میزان صادردات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و افزود: پارسال، ۲۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان صادر و ۴۸۲ هزار تن کالا وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، ارزش کالا‌های صاداراتی و وارداتی کشور را در سال گذشته ۷۳ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر بوده است که این نشان از سهم ۱۱ درصدی استان بوشهر در زمینه ارزش کالا دارد.


بیشتر بخوانید


قره بیگی گفت: همچنین حدود ۲۲ درصداز صادارت کشور از گمرکات استان بوشهر صورت گرفته است.

او، با بیان اینکه عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی بوده است، اعلام کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق مقصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر بوده اند.

مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: همچنین موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و باطری از عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان بوده است که بیشتر از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.