معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت:نیاز روزانه استان به مرغ حدوداً ۹۰ تا ۱۰۰ تن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جدید که به صورت ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد با اشاره به افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌های قم گفت:در فروردین امسال میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه نسبت به اسفند ماه پارسال افزایش داشته است.

او با اشاره به این که از اسفند ماه ۹۹ تاکنون ۴۰۰ تن مرغ منجمد برای کنترل قیمت‌ها به بازار عرضه شده است، افزود: مرغ‌های تنظیم بازاری در بیش از ۲۰۰ نقطه استان توزیع می‌شوند و در هر یک از این نقاط یک ناظر مستقر وجود دارد.

تامین مازاد نیاز استان به مرغ از خارج  استان

غضنفری گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ گرم به صورت روزانه در استان تولید می‌شود در حالی که در شرایط کنونی حدوداً ۹۰ تا ۱۰۰ تن نیاز روزانه استان است و این مازاد نیاز از خارج استان تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه از تامین کالا‌های اساسی استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در خصوص کالا‌های اساسی خصوصا برنج، روغن و شکر نداریم و ذخایر مطمئنی برای استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار