استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، توزیع روغن خوراکی در استان افزایش ۱۲ برابری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری روز سه‌شنبه در پایان نشست ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: برگزاری این جلسه نشان دهنده توجه عمیق دولت و رئیس جمهوری به مبحث تأمین کالا‌های اساسی و بهبود معیشت مردم است.

او افزود: با وجود تلاش‌های دستگاه‌های متولی، در بازار مشکلاتی وجود دارد که ستاد تنظیم بازار کشور و به تبع آن ستاد تنظیم بازار استان‌ها باید نسبت به حل و فصل آن‌ها اقدام کنند.

ملانوری تأمین کالا‌های اساسی را از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی برشمرد و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی تأمین کالا‌های اساسی باید در برنامه‌ریزی‌ها دقت لازم را انجام دهند تا کالا به اندازه نیاز جامعه در دسترس مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تنظیم بازار را تابع شرایط عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: در کنار عرضه و تقاضا، نقش نظارتی ستاد تنظیم بازار بسیار موثر است و باید بر بازار، نظارت و کنترل کافی صورت گیرد.

او یکی دیگر از وظایف ستاد تنظیم بازار را رصد میزان کالا‌های مورد نیاز استان معرفی کرد و گفت: ستاد باید کالا را براساس میزان نیاز استان تأمین کرده و به این نکته توجه داشته باشد که سستی در نظارت و عدم برخورد با متخلفین، باعث بی‌ثباتی در بازار می‌شود.

ملانوری به نقش مهم و کلیدی رسانه‌ها در تنظیم بازار استان اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز استان و رسانه‌های مکتوب و پایگاه‌های خبری، نقش کلیدی و مهم در بهبود فضای کسب و کار و تنظیم بازار دارند و باید با تولید برنامه‌های امیدآفرین، این وظیفه خود را به درستی ایفا کنند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با نام بردن از دستگاه‌های متولی تولید، توزیع و عرضه کالا‌های اساسی در استان گفت: این دستگاه‌ها باید برنامه عملیاتی مشخصی داشته باشند و براساس همان برنامه به صورت هماهنگ و منسجم اقدام کنند.

او تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، تعزیرات، دستگاه‌های قضایی و اصناف باید با هم در حوزه بازار تعامل جدی داشته باشند و با متخلفین برخورد جدی کنند.

ملانوری به ذخایر مطمئن استان از نظر کالا‌های اساسی اشاره کرد و بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر تأمین کالا‌های اساسی شرایط مطلوبی دارد و ما به تناسب وضعیت سال و موقعیت زمانی، نسبت به تنظیم ذخایر بازار اقدام می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به میزان توزیع کالا‌های اساسی در استان طی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و اظهار کرد: پارسال ۳ هزار و ۳۰۰ تن برنج توزیع شد و ۴۵ تن نیز در حال توزیع است.

او از توزیع ۴ هزار و ۲۰۰ تن شکر در استان گفت و به اقدامات صورت گرفته برای جذب ۵۰۰ تن شکر دیگر نیز اشاره کرد.

ملانوری تصریح کرد: ۹۱۰ تن مرغ منجمد و ۲۵۰ تن گوشت گوساله منجمد از دیگر اقلامی است که در سطح استان توزیع شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی توزیع شده است افزود: هزار و ۲۰۰ تن روغن نیز در حال توزیع است.

او به توزیع میوه تنظیم بازار ویژه نوروز اشاره و اظهار کرد: ۸۰۰ تن پرتقال و سیب با کیفیت بالا در سطح استان توزیع شده است.

ملانوری ادامه داد: پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار