با وجود برخی مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها و همچنین همه گیری ویروس کرونا، اقدامات موثری در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی استان همدان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت:   درهمین زمینه ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال روستایی با سود ۶ درصد به متقاضیان در استان همدان پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: همچنین ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال نیز در استان همدان پرداخت شده است.

پورمجاهد افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد نیز برای تقویت حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی با انعقاد تفاهم نامه در قالب مشاغل (کارگاه های) کوچک و زودباده در استان همدان پرداخت شده است.

او گفت: این تسهیلات بانکی عموما به خانوار‌های مددجوی بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی استان همدان و به منظور ایجاد مشاغل خانگی و توانمندسازی این افراد پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در حوزه مسکن روستایی و ودیعه مسکن به متقاضیان در استان همدان پرداخت شده است.

پورمجاهد گفت: این تسهیلات با هدف رفع مشکل مالی زوج‌های جوان فاقد مسکن برای تامین واحد مسکونی پرداخت شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.