رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۷ نفره سارقان خودرو‌های باری و سواری و کشف ۷۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه  حیدر گودرزی رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۷ نفره سارقان خودرو‌های باری و سواری و کشف ۷۰ فقره سرقت خبر داد.

وی بیان کرد: در پی کشف یک دستگاه خودروی ایسوزوی مسروقه در محدوده کهریزک، مشخص شد که خودرو سند نمره بوده و کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی برای شناسایی مالک خودرو و کشف موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ گودرزی عنوان کرد: پس از شناسایی پلاک اصلی خودرو و استعلام وضعیت خودرو از مالک آن، وی اظهار کرد، پس از تصادف شدید در آزاد راه "تهران – قم" لاشه خودرواش را به فرد مشخصی فروخته است.

رئیس پایگاه نهم پلیسی آگاهی تهران اظهار کرد: مراقبت‌های ویژه پلیسی از خریدار لاشه خودرو آغاز و کارآگاهان به دست آوردند وی پس از خرید خودرو‌های تصادفی، با همکاری دو تن از همدستانش خودروی‌های سرقتی را سند نمره کرده و به سایر افراد می‌فروشد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه خریدار لاشه خودرو‌های تصادفی و یکی از متهمان شناسایی و کارآگاهان موفق شدند هر دو متهم را در عملیات‌های منسجم و هماهنگ دستگیر کنند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: خریدار لاشه خودرو‌های تصادفی پس از انتقال به پایگاه نهم این پلیس اظهار کرد، نقشی در سرقت و تغییر مشخصات ارکان خودرو‌ها ندارد، صرفا به دلالی و خرید و فروش خودرو‌های تصادقی و سند نمره می‌پرداخته است.



وی گفت: در ادامه بررسی‌های پلیسی، کارآگاهان پایگاه نهم این پلیس برای دستگیری متهم متواری وارد عمل شدند و به دست آوردند متهم بدلیل حرفه‌ای بودن مخفیگاهش را تغییر و در محل‌های سابق خود تردد ندارد. کارآگاهان دست از تلاش‌های خود بر نداشته و پس از سه ماه تعقیب و مراقبت‌های پلیسی موفق شدند مخفیگاه جدید متهم فراری را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: تلاش کارآگاهان برای شناسایی سایر اعضای این باند معطوف و در نهایت ۴ تن از اعضای این باند که در سرقت، فروش خودرو‌های سرقتی و انتقال آن به شهر‌های مرزی نقش داشتند، شناسایی شدنداین مقام پلیسی اضافه کرد: با اخذ نیابت قضائی خریداران خودرو در شهر‌های مرزی کشور دستگیر و در مخفیگاهشان ۱۵ دستگاه سواری و ۳ دستگاه خودروی ایسوز سند نمره کشف و متهمان به همراه خودرو‌های مکشوفه به شهر تهران انتقال یافتند.
سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۷۰ فقره سرقت و فروش خودرو‌ها با سند نمره معترف و هر ۷ متهم پس از معرفی به مرجع قضائی با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۲:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما لازم است به استحضار برسانم تنظیم خبرها نیاز به ویرایش ادبی دارد
آخرین اخبار