معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص تأمین کالا‌های اساسی مردم، گفت : نیاز‌های ضروری مردم تامین و در بازار موجود است و کمبود خاصی در این رابطه نداریم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : گوشت مرغ متناسب با نیاز مردم در بازار توزیع و برخلاف سال‌های گذشته، تعدادی از کشتارگاه‌ها در این ایام تعطیل مشغول به کار بوده و فعالیت داشتند تا مشکلی از بابت تامین گوشت مرغ به وجود نیاید.

جهاد کشاورزی توزیع مرغ دولتی را برعهده دارد

نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر نظارت بر کشتارگاه‌ها توزیع مرغ دولتی را با حضور ۱۲۰ نفر از کارشناسان و پرسنل فنی سازمان برعهده گرفته است.

او از مردم درخواست کرد، که به اندازه نیاز خود خرید کنند و هیچ نگرانی در خصوص تامین گوشت مرغ در آینده نداشته باشند و اقدام به ذخیره‌سازی بیش از نیاز نکنند.

حاتمی افزود: مصرف عادی کل استان در روز بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن است که ما ۹۴ تن مرغ در شهر کرمانشاه و ۷۰ تن در شهرستان‌ها توزیع می‌کنیم.

او با بیان اینکه روزانه ۴۰ کامیون مرغ را درب خرده‌فروشی‌ها توزیع می‌کنند، افزود: در این چند روز با چند واحد متخلف برخورد قاطع شده است.

حاتمی ادامه داد: نهاده‌های دامی در مرغداری‌ها تامین شده و مرغداران مکلف هستند تمام مرغ تولیدی خود را به بازار عرضه کنند، جوجه‌ریزی‌ها انجام شده است.

کاهش فعالیت کشتارگاه‌ها و شیفت‌بندی کاری آن‌ها

رضا سلیم‌ساسانی، مسئول بسیج اصناف کرمانشاه کاهش فعالیت کشتارگاه‌ها و شیفت‌بندی کاری آن‌ها در هفته اول ایام نوروز را از دلایل کمبود و گرانی گوشت مرغ دانست و گفت: بسیج اصناف سپاه حضرت نبی اکرم (ص) بر توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد در بازار کرمانشاه نظارت دارند و به‌زودی این التهاب کاهش می‌یابد.

او قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ منجمد ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: شهروندان در صورت گران‌فروشی یا کم‌فروشی واحد‌های صنفی می‌توانند به واحد بازرسی اتاق اصناف مراجعه کنند.

تشدید بازرسی‌ها در سطح بازار

مسعود بیگلری، معاون بازرسی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی و تشدید بازرسی‌ها در سطح بازار به‌منظور کنترل قیمت‌ها، بازرسان این معاونت موفق به کشف تخلف گران‌فروشی برای یک واحد مرغ فروشی در بازار شدند که مرغ را باقیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کرد.

بیگلری افزود: پرونده این تخلف با ارزش ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

او از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و ... مراتب را به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اطلاع دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.