رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ قریب به ۳.۵ تن مواد غذایی فاسد در استان کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از کشف و معدوم سازی سه هزار و ۵۴۱ کیلو گرم/لیتر مواد غذایی فاسد در ۱۰ روز اول اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

او افزود: برنامه سلامت نوروزی، همه ساله به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌ها در جامعه با نزدیک شدن به ایام نوروز برگزار می‌شود.

جزایری تصریح کرد: برنامه تشدید نظارت‌ها و کنترل عوامل محیطی با عنوان برنامه سلامت نوروزی در این دانشگاه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ماه سال بعد اجرا می‌گردد.

به گفته او، برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ –۱۳۹۹ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ همه روزه در سطح استان با حضور ۱۸۰ بازرس بهداشت محیط و تعداد ۱۹ اکیپ ثابت و سیار مجهیز به یونیفرم و تجهیزات پرتابل و با بهره گیری از دفاتر خدمات سلامت و تقویت تیم نظارتی شهید سلیمانی در حال اجرا می‌باشد.

جزایری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود بیمار کووید ۱۹ و شکنندگی وضعیت موجود و با عنایت به احتمال شیوع ویروس جهش یافته، تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، سیستم آبرسانی، پایانه مسافر بری، وسائط نقلیه عمومی و مراکز اقامتی در اولویت می‌باشد که نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و اجرایی نمودن مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کنترل بیماری کووید ۱۹ مد نظر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این برنامه با تقویت ۴ محور اصلی هماهنگی و مشارکت بین بخشی و برون بخشی، آموزش و اطلاع رسانی، پایش، نظارت و بازرسی و گزارش دهی در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


جزایری گفت: اهم فعالیت‌های این طرح تا تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۰ شامل: ۱۵۵ مورد بازرسی از مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ...) و ۱۶۳ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت می‌باشد.

او در ادامه از معرفی ۵ جایگاه سوخت که مرتکب تخلفات بهداشتی شده بودند به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در همین راستا از ۶۱ پایانه مسافربری درون شهری و برون شهری بازرسی به عمل آمد.

او در ادامه، تعداد کل مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی بازرسی شده را ۴۲۹۱ مورد اعلام و از معرفی ۲۰۲ مرکز متخلف به مراجع قضایی و پلمب ۱۰ مورد از این مراکز خبر داد.

جزایری کل اماکن عمومی بازرسی شده را ۸۴۳ مورد اعلام کرد و افزود: ضمن معرفی ۴۹ امکنه عمومی به مراجع قضایی، طی این مدت ۳۰ امکنه پلمب شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ را ۵ هزار و ۵۱۹ مورد و تعداد کل موارد معرفی شده به مراجع قضایی و پلمب شده را به ترتیب ۲۵۶ و ۴۰ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار