رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از «بدحال» بودن ۶۵ تا ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تابعه همین شهرستان خبر داد.

قدرت الله شاکری نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هم اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه شهرستان «بد حال» و وضعیت وخیمی دارند.

او در توضیح دلیل این مسئله افزود: بسیاری از مردم در ابتدا کرونا ویروس را آنفولانزا یا سرما خوردگی تلقی می‌کنند و به همین علت نیز دیر اقدام کرده و با تاخیر به بیمارستان‌ها و پزشکان مراجعه می‌کنند.

شاکری نژاد با تاکید بر اینکه نسخه‌های عطاری برای درمان کرونا ممنوع است، بیان کرد: همچنین هر گونه خود درمانی و مشابه درمانی نیز پیشنهاد نمی‌شود و لزوم دارد تا افراد مبتلا با مراجعه به پزشکان مداوا شوند، ضمن آنکه چندین نسخه و داروی موفق برای دوا وجود دارد که برای هر کدام از بیماران تجویز به خصوصی می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان اظهار داشت: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عمل به آن‌ها مبتلایان کاهش می‌یابد، اما هم اکنون و در موج جدید ناشی از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی، تعداد بستری‌های روزانه به صورت میانگین ۱۲ نفر است و تا ۲۳ تن نیز متغییر بوده که نشان از افزایش آمار و «وحشتناک» هست؛ همچنین فوتی‌ها که پیشتر هر ۲ یا ۳ هفته مورد داشته ایم، حالا هر روز جانباختن افراد را شاهد هستیم.

قدرت الله شاکری نژاد در پایان با اشاره به «بیمارستان هراسی» در بین مردم، تصریح کرد: شاید همین مسئله دلیل دیر مراجعه کردن به بیمارستان‌ها باشد که به مردم اطمینان می‌دهیم از این بابت ترسی به دل راه ندهند و حداقل به پزشکان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.