شاکری نژاد گفت: با بررسی‌های انجام شده در بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان، شاهد بستری خانوادگی مبتلایان به کرونا هستیم.

قدرت الله شاکری نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با بررسی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تابعه دانشکده ما شاهد بستری خانوادگی هستیم و اکثر افراد با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و مشخص است در دور همی‌ها مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه بهبهان و آغاجاری از حدود یک هفته پیش وضعیت زرد رنگ را تجربه می‌کرد، افرود: علی رغم کوشش همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان و تلاش‌های بسیج و هلال احمر در قالب طرح سردار شهید سلیمانی در شهرستان، امروز در وضعیت قرمز قرار داریم که فوق العاده خطر ناک است.

شاکری نژاد با ذکر این نکته که افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها حالت خستگی را برای کادر درمان ایجاد کرده، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات و گرد همایی ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در تردد و بازدید‌ها از سلامت خود، خانواده، دوستان و عزیزانشان حفاظت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان اظهار داشت: شناسایی به موقع بیماران و تفکیک آن‌ها از افراد سالم یک راه بسیار موثر در کاهش چرخه ویروس است و در ایام تعطیلات نیز این کار‌ها از سوی ارگان‌های مختلف انجام شده همچنین نیروی انتظامی راهور و پلیس راه مبادی ورودی را در حد توان کنترل و از ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی ممانعت می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم طی هفته‌های آینده با رعایت شیوه‌ها نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش ویروس کرونا در منطقه باشیم؛ ضمن آنکه کادر درمان در حال واکسیناسیون هستند که در روز‌های آینده پایان می‌یابد و امید است با ورود محموله‌های واکسن در روز‌های آتی، بخش قابل توجهی از افراد اولویت دار نیز واکسینه شوند که نقش مهمی در کاهش چرخه انتقال ویروس در منطقه دارد.

قدرت الله شاکری نژاد در پایان از از روستاییان خواست در خصوص انجام تست و رهگیری همکاری لازم را با نهاد‌های دولتی داشته باشند.

بهبهان یکی از شهرستان‌های استان خوزستان با بافت جمعیتی عشایری و قومی است که همین مسئله موجب تشدید ویروس کرونا در آن شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.