رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: قدرت انتشار ویروس کرونا در استان بیش ‏از سایر مناطق کشور است‎.‎

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه قدرت انتشار ویروس کرونا در استان بیش ‏از سایر مناطق کشور است، تاکید کرد: اگر ده روز آینده دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، روند کنونی ادامه خواهد یافت و اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت وضعیت بیماری کرونا در استان وخیم پیش بینی می شود.

دکتر آقازاده، چرخش بالای ویروس، تراکم جمعیتی بالا در استان، افزایش ترددها، آمار زیاد بیماری های زمینه ای در استان، افزایش پیرسالی در منطقه، دورهمی ها و در نهایت آداب و سنن، جشن ها و به تبع آن رقص  های محلی و دسته جمعی را عامل اصلی چرخش ویروس و شیوع بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی شده است.

او به آمار شیوع کرونا در شبانه روز گذشت نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴ نفر شامل ۳ نفر در شهرستان ارومیه و یک نفر در اشنویه در اثر بیماری کرونا جان خود را از ‏دست داده اند.

‏رئیس ‏دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از شناسایی ۴۲۰ نفر بیمار جدید مبتلا به ‏کرونا ‏در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۷ نفر در مراکز درمانی استان ‏بستری شدند، و بیشترین آمار بستری مربوط به شهرستان‌های ارومیه و خوی می‌باشد.

دکتر آقازاده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در کل استان را ۵۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این ۱۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۳ نفر نیز یزر دستگاه تنفسی مصنوعی هستند‎.

رئیس ‏دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

تاکنون تعداد کل ‏فوت شدگان بیماری کووید-۱۹ در ‏آذربایجان غربی به سه هزار و سه هزار و ۷۴۸ نفر رسیده است. ‏که ۲۶ نفر آن از ابتدای امسال جان خود در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.