رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۴۲۰ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا و ۹۷ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، درباره شیوع بیماری کووید۱۹ در استان گفت: شهرستان ارومیه از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر یافت و شهرستان اشنویه از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

آقازاده درباره موارد ابتلا در استان افزود: در آذربایجان غربی تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ در حال افزایش است و در صورت عدم رعایت مردم و مسئولین شرایط برای کادر درمان سخت خواهد شد.

او در ادامه: از ابتلای ۴۲۰ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود ۹۷ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده گفت: در حال حاضر ۵۰۷ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند.

او گفت: ۱۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او اضافه کرد: از این تعداد همچنین ۲۳ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

او با اشاره به فوت چهار نفر دیگر شامل ۳ نفر در ارومیه، ۱ نفر در اشنویه به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.