مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ۲۰ طرح و برنامه از سوی این اداره کل به مناسبت نیمه شعبان به مساجد و حسینیه‌های استان اعلام شده است.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید و تقارن آن با ولادت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) گفت: آرزو داریم سال جدید که آغاز آن همراه با میلاد منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله (عج) است، به دور از مشکلات و عاری از بیماری باشد.

او به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در جشن نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: به مناسبت نیمه شعبان، ۲۰ طرح و برنامه از سوی این اداره کل پیش‌بینی و به مساجد و حسینیه‌های سراسر استان اعلام شده است تا اجرا شود.

حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: احیای شب نیمه شعبان، سر دادن ندای لبیک یا مهدی بر بام منازل و مساجد، اجرای مسابقات مهدوی، توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای نور افشانی و... از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در استان کرمان است..

او با بیان اینکه مراسم نورافشانی به طور همزمان در سراسر استان کرمان ساعت ۲۱ از پشت بام مساجد اجرا می‌شود، بیان داشت: مراسم احیای شب نیمه شعبان و دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت، در صحن مساجد و در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و این دو برنامه جزو سنت‌هایی است که باید زنده بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: قرائت دعای ندبه در صبح نیمه شعبان، پویش دعای عهد بعد از نماز صبحِ روز عید، پویش بیعت با امام زمان (عج) و زیارت آل یاسین بعد از نماز عصر روز نیمه شعبان از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در مساجد برگزار می‌شود.

او افزود: توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، مسابقه دلنوشته به امام زمان (عج)، ذبح بیش از ۳۰۰ گوسفند و توزیع در بین نیازمندان، راه اندازی کاروان شادی در محله‌ها و راه اندازی موکب شادی درب مساجد از دیگر برنامه‌ها طی این ایام مبارک است.

حجت‌الاسلام حقانی با اعلام اینکه هم استانی‌ها می‌توانند این روز را با تهیه کیک در منزل، در کنار خانواده جشن بگیرند، تصریح کرد: مسابقه پخت کیک به نیت امام زمان (عج) ویژه بانوان، مسابقه مولودی خوانی نوجوانان و ارسال فیلم و عکس از این دو برنامه به امام جماعت محله از جمله برنامه‌هایی که برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه امسال پیام نیمه شعبان رساتر از قبل در دنیا طنین انداز خواهد شد، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مساجد و هیئت‌های مذهبی تا جایی که امکان دارد، مراسم و آیین‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنند، در غیر این صورت در فضای باز، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با مجوز ستاد کرونای شهرستان انجام شود.

حجت‌الاسلام حقانی اجرای سرود خیابانی به همت نوجوانان محله، پخش پذیرایی به رفتگران شهرداری در شب ولادت، گذاشتن مولودی و آهنگ پیشواز مناسب برای موبایل‌ها در گروه مسجد و محله، پخت نذری یا شله زرد در مسجد، پشت نویسی وسایل نقلیه و تبریک به کسبه محل از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در نیمه شعبان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.