فرماندار گیلانغرب گفت: برگزاری آیین‌های بزرگ ختم و دیدوبازدید‌های نوروزی باعث شد تا این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب با اشاره به نارنجی شدن شهرستان گیلانغرب به لحاظ شیوع بیماری کرونا، گفت : با اعلام این وضعیت در گیلانغرب، محدودیت‌هایی برای تردد به این شهرستان اعمال خواهد شد.

او گفت : براین اساس، خودرو‌های غیربومی که در شهرستان حضور دارند باید ظرف ۷۲ ساعت گیلانغرب را ترک کنند و از ورود پلاک‌های غیربومی هم به شهرستان جلوگیری می‌شود.

فرماندار گیلانغرب افزود: از آنجایی که گیلانغرب یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان در این فصل است و طبیعتی بسیار زیبا دارد، برای همین از شهرستان‌های اطراف در ایام نوروز مسافرین زیادی به آن وارد می‌شوند و بیشتر در تفرجگاه‌ها و مناطق بکری همچون منطقه ناودار اسکان پیدا می‌کنند.

او افزود: در منطقه ناودار هر ساله در این ایام حدود هفت تا هشت هزار نفر تا آخر تعطیلات اسکان دارند که برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا از چند روز پیش راه‌های ورودی آن و چند تفرجگاه دیگر را مسدود کردیم.

محمودیان ادامه داد: از همه مراکز اقامتی شهرستان خواسته ایم تا پذیرش مسافر نداشته باشند و پارک‌ها و مراکز گردشگری را هم تعطیل کرده ایم.

او یکی از مهم‌ترین عوامل راه‌های انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب را حضور مردم در مراسم ختم اعلام کرد و افزود: باتوجه به بافت سنتی و قومی قبیله‌ای که این شهرستان دارد، مراسم ختم در آن بصورت خیلی گسترده و معمولا با حضور حداقل هزار نفر برگزار می‌شود که این مسئله عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است و مهمترین گرفتاری است که در شهرستان داریم.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: علیرغم اینکه در جمعه آخرسال درب آرامستان‌ها را بستیم، اما در سایر روز‌ها کماکان حضور بالای مردم را در این محیط‌ها شاهد بودیم.

او با بیان اینکه دید و بازدید‌های نوروزی هم از دیگر عوامل افزایش شیوع کرونا در شهرستان است، گفت: حدود شش هزار نفر از مردم گیلانغرب در خارج از شهرستان زندگی می‌کنند که معمولا در ایام تعطیلات و از جمله عید به نزد خانواده و اقوام خود باز می‌گردند که این مسئله هم به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم انتقال کرونا در شهرستان بوده است.

محمودیان از آمادگی مراکز درمانی این شهرستان برای مقابله با موج چهارم کرونا هم خبرداد و گفت: بیمارستان‌های شهرستان آمادگی کاملی برای مقابله با موج چهارم بیماری که اکنون در حال ورود به آن هستیم، دارند و علاوه بر ایجاد ظرفیت ۳۳ تخت برای بستری بیماران کرونایی، نقاهتگاهی با ظرفیت ۲۲ تخت هم آماده کرده ایم.

ابتلای ۱۵ شهروند روانسری به ویروس کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: در هشت روز سپری شده از سال جدید، ۱۵ شهروند روانسری به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

محی‌الدین امینی افزود: در این مدت یک مورد فوت ناشی از کرونا نیز در این شهرستان ثبت شده است.

او با بیان اینکه وضعیت شهرستان روانسر از لحاظ درگیری با بیماری کرونا اکنون آبی است ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد در روز‌های آینده با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه دید و بازدید‌های نوروزی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است، ادامه داد: با توجه به گردشگر پذیربودن منطقه اورامانات، شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در این شهرستان هستیم و نگرانی‌های ما در این باره افزایش پیده کرده است.

امینی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ابتلای ۸۷۲ روانسری به بیماری کرونا مثبت شده که ۱۹۹ نفر از این بیماران در مراکز درمانی استان بستری و ۶۷۳ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

او گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در شهرستان روانسر نیز به ۴۱ نفر رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: تیم‌های نظارتی به صورت روزانه و مستمر از مراکز مختلف و به ویژه واحد‌های پذیرایی بین راهی و رستوران‌ها بازدید می‌کنند.

امینی افزود: با توجه به احتمال آغاز موج چهارم کرونا تقاضا داریم شهروندان ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک از عادی انگاری و مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌ها اجتناب کنند .

تشدید وضعیت کرونا در کنگاور

فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به تشدید وضعیت کرونا در این شهرستان، از تمام افراد خواست به این شهرستان سفر نکنند.

فرزاد الماسی با اشاره به افزایش موارد بستری کرونا در این شهرستان، گفت: متاسفانه به دلیل شلوغی بازار و عادی انگاری مسئله کرونا در میان مردم شهرستان و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شاهد سیر افزایشی کرونا در شهرستان هستیم.

او افزود: کنگاور پیشانی استان است و در مسیر چهارراه اصلی قرار دارد و از طرف سنقر و کلیایی، نهاوند، اسلام آبادغرب، تویسرکان و ... ورودی داریم و همین تردد‌ها موجب شده آمار کرونا در شهرستان صعودی شود.

الماسی گفت: چنانچه تردد‌ها ادامه داشته باشد و مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه باشند، این احتمال وجود دارد که گرفتار پیک چهارم کرونا شویم.

فرماندار کنگاور ادامه داد: اگر مسافرت‌های نوروزی و دورهمی‌ها و مهمانی‌ها همچنان ادامه داشته باشد، این انتظار هست که در روز‌های آتی وضعیت کرونا در شهرستان به رنگ "نارنجی" درآید.

او افزود: مردم کنگاور مردمان خونگرم و مهمان نوازی هستند، اما در این شرایط و با وجود بیماری خطرناکی به اسم کرونا، از تمام افرادی که قصد سفر به شهرستان را دارند می‌خواهیم که به کنگاور نیایند.

الماسی گفت: در حال حاضر با هماهنگی‌های صورت گرفته نیرو‌های پلیس راه در ورودی‌های شهرستان از ورود خودرو‌های با پلاک نارنجی و قرمز به شهرستان جلوگیری می‌کنند.

این مسئول افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته از هرگونه چادر زدن در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان جلوگیری می‌شود.

فرماندار کنگاور گفت: این انتظار هست که هم مردم خود شهرستان و هم مسافرانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند متوجه خطر کرونا باشند و در این ایام تعطیلات در خانه مانده و از گسترش هرچه بیشتر این ویروس پیشگیری کنند.

ساماندهی خبازی‌های هرسین

فرماندار هرسین گفت: به منظور جلب رضایت شهروندان، ساماندهی خبازی‌های این شهر در یک بازه زمانی یک ماهه توسط بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به آنان فرصت داده می‌شود عملکرد خود را اصلاح کنند.

عبادالله کنجوریان عملکرد تعدادی از آنان را نامناسب توصیف کرد.

او ادامه داد: براساس اظهارات شهروندان، بازرسی‌ها و رصد‌های به عمل آمده تعدادی از خبازی‌ها ضمن رعایت نکردن ساعات پخت و عرضه نان بی‌کیفیت به مردم اقدام به فروش غیرقانونی آرد می‌کنند.

کنجوریان ضمن اخطار جدی به این خبازی‌ها گفت: در صورت ادامه بی نظمی‌ها و تخلفات، از طرق قانونی برخورد‌های شدیدی با آنان صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: قطع سهمیه چندین ماهه آرد، تشکیل پرونده تعزیراتی و تمدید نکردن کارت سلامت بخشی از برخورد‌هایی است که برای خبازی‌های متخلف پیش بینی شده است.

فرماندار هرسین گفت: موضوع نان و تامین آن برای مردم یک مساله مهم است و انتظار می‌رود ادارات متولی نسبت به جلوگیری از تخلفات و تشدید برخورد با نانوایی‌های متخلف اقدام نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.