حمله سایبری به حساب کاربری نمایندگان پارلمان آلمان

هکر‌های حرفه‌ای اقدام به حمله به شبکه رایانه‌ای نمایندگان پارلمان آلمان کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اشپیگل، منابع خبری از حمله سایبری به شبکه رایانه‌ای نمایندگان پارلمان آلمان خبر داد.

بر این اساس، اشپیگل مدعی شد این حمله سایبری را هکر‌های وابسته به اداره اطلاعات نظامی روسیه انجام داده اند و با رخنه در شبکه رایانه‌ای نمایندگان پارلمان آلمان قصد داشتند کنترل حساب‌های کاربری آن‌ها را به دست گیرند.

این حملات سایبری به شبکه رایانه‌ای پارلمان آلمان سابقه دارد و شش سال پیش هکر‌ها که ادعا می‌شد روسی اند به مدت چند روز این سامانه را از کار انداختند. آن‌ها تلاش کرده بودند تا با رخنه به سیستم پست الکترونیکی نمایندگان پارلمان، اطلاعات آن‌ها را سرقت کنند.

پس از تحقیقات دادستان فدرال آلمان اعلام شد دیمیتری بادین، یکی از کارکنان اداره اطلاعات نظامی روسیه و اعضای گروه "ای پی تی ۲۸" در این حملات دست داشته‌اند و برلین برای آن‌ها حکم جلب بین‌المللی صادر کرد.

بر اساس اعلام اشپیگل این‌بار حملات سایبری به سیستم رایانه‌ای هفت نماینده پارلمان (بوندستاگ) و ۳۱ نماینده پارلمان ایالتی بوده است. مقامات امنیتی آلمان این بار نیز به سرویس مخفی روسی شک کرده‌اند و می‌گویند مسکو پشت این حملات سایبری بوده است.

اشپیگل می‌گوید حمله سایبری جدید از طریق ارسال ایمیل‌هایی به آدرس ایمیل خصوصی سیاست‌مداران آلمانی و نمایندگان پارلمان انجام شده است که هدف اصلی آن‌ها ربودن اطلاعات و کنترل حساب کاربری نمایندگان بوده است. مشخص نیست تا چه حد اطلاعات از طریق شبکه رایانه‌ای به بیرون درز کرده است.

بیشتر سیاست‌مدارانی که هدف حمله قرار گرفته‌اند به احزاب حاکم تعلق دارند. حملات سایبری روس‌ها علاوه بر پارلمان آلمان علیه محافل دولتی و فعالان سیاسی در ایالت‌های هامبورگ و برمن نیز انجام گرفته است. مهر ماه سال جاری در آلمان انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود و دولت جدید سر کار خواهد آمد.

در عین حال، سخنگوی اداره مرکزی ناظر بر فن‌آوری اطلاعاتی آلمان اعلام کرد تهدیدات سایبری امسال بسیار جدی است و نه تنها این حملات می‌تواند گسترش یابد بلکه حتی احتمال سرقت اطلاعات محرمانه احزاب و انتشار آن‌ها از سوی هکر‌ها نیز منتفی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار