کرملین اتهامات سایبری فرانسه علیه روسیه را رد کرد

سخنگوی کرملین ادعاهای جدید فرانسه علیه روسیه مبنی بر حمله سایبری از سوی مسکو به شرکت‌های فرانسوی را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آژانس امنیت سایبری ملی فرانسه (ANSSI) گزارشی در مورد مجموعه‌ای از حملات سایبری که برخی شرکت‌های فرانسوی از سال ۲۰۱۷-۲۰۲۰ با آن روبرو بوده‌اند، منتشر کرد که در آن روسیه را به دست داشتن در این حملات متهم کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ادعا‌های جدید سرویس‌های ویژه فرانسه علیه روسیه مبنی بر حمله سایبری به شرکت‌های این کشور را رد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: شکی نیست که روسیه در هیچگونه از جرائم اینترنتی دخیل نیست و نمی‌تواند باشد. در این زمینه، می‌خواهم یادآوری کنم که این روسیه است که تمام وقت به لزوم همکاری بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات سایبری اشاره دارد.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که آژانس امنیت سایبری فرانسه تقصیر را به گردن روسیه نمی‌اندازد، تنها در مورد گروهی از هکر‌ها که احتمالا با روسیه مرتبط هستند، صحبت می‌کند.

پسکوف ادامه داد این عبارت کمی پوچ و نادرست است. نمی‌توان گفت روسیه در واقع به هر چیزی متهم است.

آژانس امنیت سایبری ملی فرانسه گزارشی درباره مجموعه‌ای از حملات سایبری که برخی شرکت‌های فرانسوی از سال ۲۰۱۷-۲۰۲۰ با آن روبه‌رو شده‌اند، منتشر کرد. این آژانس اعتقاد دارد که حملات تا حد زیادی شبیه حملات قبلی مبتنی بر اصول گروه Sandworm است و گروه هکر‌های Sandworm اغلب با روسیه در ارتباط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار