سخنگوی صنعت برق کشور گفت: متناسب با دما ما افزایش مصرف را در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود در حال حاضر رقم مصرف به عدد ۳۵ مگاوات رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در ویدیویی در خصوص ساعت زمین گفت:  همه ساله در شنبه آخر مارس که ساعت زمین شناخته شده است، ساکنان کره زمین در راستای جلب نظر جهانیان به منظور مبارزه با گرمایش این کره خاکی و تغییرات اقلیمی و پاسداشت محیط زیست، در حرکتی هماهنگ به مدت یک ساعت مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.

او ادامه داد: این نامگذاری یک حرکت جهانی برای کاهش انرژی و حفظ محیط زیست است که این نماد در سال ۲۰۰۷ نامگذاری و اجرایی شد در کشور ما هم در ۷ فروردین ماه همزمان با آخر هفته مارس ساعت زمین از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ نماد‌های اصلی خاموش می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: توصیه ما به هموطنان این است که حداقل برای پیوستن به این نماد یک لامپ اضافی را خاموش کنند که معادل ۱۰۰۰ مگاوات می‌تواند صرفه جویی شود و باعث کاهش آلایندگی‌ها شود، و با ترویج فرهنگ استفاده بهینه انرژی مشکلات تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق کشور را مانع زدایی کنند.


بیشتر بخوانید


رجبی مشهدی بیان کرد: متناسب با دما ما افزایش مصرف را در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود در حال حاضر رقم مصرف به عدد ۳۵ مگاوات رسیده است که امیدواریم با اقدامات سبک زندگی و بهرمندی از مصرف درست در این حرکت شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار