معاون امور جوانان هلال احمر یزد از برگزاری هفتمین مرحله جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی همزمان با سراسر کشور در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد، گفت: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان با جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نشر اهداف بشر دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهروزی و شکوفا شدن استعداد‌های کودکان و ترغیب تفکر و خلاقیت آنان با استفاده از زبان نقاشی کودکانه برای بیان مفاهیم صلح و دوستی برگزار می‌شود.

او افزود: با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر همچون تامین احترام انسان ها، کوشش برای برقراری صلح و دوستی، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تلاش برای تسکین آلام بشری، در این جشنواره کودکان باید یک نقاشی بر اساس اهداف هلال احمر و موضوع صلح و دوستی کشیده، یک عکس از نقاشی خود گرفته و تصویر نقاشی خود را با ذکر مشخصات کامل (شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس والدین، تلفن منزل، کد ملی و آدرس پستی) در فضا مجازی ایتا به شماره (۰۹۹۳۱۴۱۷۶۸۶) جمعیت هلال احمر استان تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ارسال نمایند.

او عنوان کرد: همه کودکان در سنین پنج الی ۱۲ سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و تکنیک نقاشی آزاد بوده و نقاشی هادر ابعاد کاغذ (A۴) ترسیم شوند.

میر حسینی ادامه داد: در آثار ارسالی تناسب نقاشی با موضوع و خلاقیت بیان مفاهیم صلح و دوستی با زبان نقاشی کودکانه و جذابیت در طرح و رنگ آمیزی توجه شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور گسترده کودکان و نوجوانان استان در این جشنواره ملی، آنان بیشترین منادیان صلح و دوستی با معنایی فراتر از نبودن جنگ و خشونت به عنوان یک ارزش انسانی در سطح جامعه باشند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار