رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از صدور۲۱ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغالزایی بیش از هزار نفر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پارسال ۲۱ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با مجموع ظرفیت تولید سالانه ۲۵۸ هزار تن انواع محصولات فرآوری شده و غذایی در استان صادر شد.

خمسه افزود: برای تاسیس این واحد‌های تولیدی که در مجموع قابلیت جذب ۴۰۲ هزارتن مواد خام کشاورزی را دارند، بالغ بر ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با احداث و راه اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال برای هزار و ۱۶ نفر بصورت مستقیم در استان فراهم خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی با ایجاد ارتباط موثر بین دو بخش کشاورزی و صنعت، زمینه مناسبی جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی فراهم آورده و در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد روستاییان، بالا بردن بهره‌وری بخش کشاورزی و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی و نیز به عنوان جزئی از فرآیند توسعه روستایی بسیار تاثیرگذار است.

خمسه یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ که به عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" مزین شده است، سازمان جهاد کشاورزی استان با حمایت کامل از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی خصوصاً در زمینه محصولات دارای مزیت نسبی در استان مانند انگور، کشمش، زیتون، پسته، سبزی و صیفی و همچنین ساماندهی سیستم‌های انبارداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی و دامی، برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از این صنایع و رفع موانع پیش روی توسعه آن‌ها را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.